binhella Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 er det noen som har et kobblingsskjema eller vet om et over hvilke pinner i en rj45 kontakt som skal brukes ved en analog linje? Jeg skal bytte fra gammel 3 pinns tlf kontakt til rj45 skal også trekke ny kabel fra tlf inntaket til huset og til der jeg skal ha rj45 kontakten. Altså: hvilken pinner og hvilken ledere og hvem er sende og hvem er motta? Trenger det være noen motstand i denne kontakten eller kan jeg bruke vanlig rj45 kontakt for ethernett? er det ingen som kan gi meg et svar så får jeg i det verste fall gå på loftet å lete frem de gammle skolebøkene blandt alt rotet! huff... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Det er pinne 4 og 5 som brukes, alså de to i midten av pluggen. Når du skal finne ut hvilke ledninger du skal bruke så kan du bare bruke et måleinstrument og se hvor du du har spenning (ca 50V DC) eller koble de til en telefon slik at du får summetone. Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Det letteste er å forsøke å Google etter slik informasjon. Det finnes tusenvis av sider som gir deg mer eller mindre utfyllende informasjon om hvordan man skal konfigurere og benytte standard kabling med RJ-45 termininering. Her er en slik side på norsk som gir god oversikt over hvordan de enkelte parene i en Cat5 kabel skal kobles: http://www.kunnskapsnett.no/innhold/FBrj45%20og%20tp.htm Lenke til kommentar
binhella Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 takker så meget er ferdig nå så nå kan dem bare komme med modemet og aktivere linja mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå