schwifty_five Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Hei, Jeg har bygget pc, og skal begynne i BIOS. Ingenting er installert, så det er kablingen som mest sannsynlig er feil. evt. at noe er defekt.. Problemet er at jeg ikke får "kontakt" med skjermen. Det er strøm på skjermkortet, det lyser, men jeg vet ikke hva kan være feil. Skjermkortet er et HIS Radeon 4870 Turbo, og PCI-E 2-sporet er ikke så veldig enkelt å bomme på, det sitter godt, så jeg er litt usikker på hva som kan være feil... Skjermen får kontakt på én eller annen måte, fordi når den ikke får opp den vanlige "Ingen input"-beskjeden når den er koblet ikke skjermkortet, mens den gjør det når den ikke er koblet til.. En stund siden forrige pc ble bygget, så er litt rusten på sånt.. men jeg skulle tro det var riktig.. Kan det være så enkelt at VGA-adapteret som fulgte med skjermkortet ikke fungerer? Jeg har ingen skjerm med DVI-inngang (enda).. Endret 2. november 2008 av schwifty_five Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hva slags cpu??? Lenke til kommentar
schwifty_five Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Hva slags cpu??? Intel Core 2 Duo 8400 og hovedkortet er Asus p5q Pro Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kan være at en av socketpinnene har blitt bøyd under installasjon av cpu!!!! Lenke til kommentar
schwifty_five Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Kan være at en av socketpinnene har blitt bøyd under installasjon av cpu!!!! Har aldri hendt når jeg har installert cpu før.. så det er litt rart om det skjedde nå, men mulig.. får vel sjekke det ut! Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hvorfor bruker du PCIe nummer 2? Man skal da vitterlig helst begynner med nummer 1... Lenke til kommentar
schwifty_five Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Hvorfor bruker du PCIe nummer 2? Man skal da vitterlig helst begynner med nummer 1... det jeg mente var PCI express 2.0, og selvfølgelig slot 1 (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå