Gå til innhold

BK: Fjord og fjell og litt til

Mawrick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner meg om noe jeg prøvde selv her i sommer; desverre så fungerte ikke det heller.

Beklager at jeg begynner så negativt, men problemet med denne type bilder, er at på denne type motiver, så sier hodet sier at det er forgrunnen som bør være skarpt. Jeg tror det hadde blitt mer interssant hvis jern-ringen hade vært skarp; men du burde ha gått litt nærmere, og ikke fått med røret til venstre.

Farger, skarphet osv er derimot ikke noe å utsette på.

Andre kan sikkert være uenig.

Tom

Lenke til kommentar
Minner meg om noe jeg prøvde selv her i sommer; desverre så fungerte ikke det heller.

Beklager at jeg begynner så negativt, men problemet med denne type bilder, er at på denne type motiver, så sier hodet sier at det er forgrunnen som bør være skarpt. Jeg tror det hadde blitt mer interssant hvis jern-ringen hade vært skarp; men du burde ha gått litt nærmere, og ikke fått med røret til venstre.

Farger, skarphet osv er derimot ikke noe å utsette på.

Andre kan sikkert være uenig.

Tom

Akkurat, der satte du ord på noe jeg tenkte...det er ringen man føler burde være skarp...eller kanskje begge deler, litt vanskelig å få til det...

RandiA

Lenke til kommentar
Akkurat, der satte du ord på noe jeg tenkte...det er ringen man føler burde være skarp...eller kanskje begge deler, litt vanskelig å få til det...

RandiA

Neida, ikke hvis man har stativ. Ta to eller flere eksponeringer med forskjellig fokus. Klip og lim sammen med layermask i PS/Gimp/whatever. Det der burde være et lett motiv å gjøre det på.

Lenke til kommentar

@RandiA

Hehe, neida. Det faktisk ikke uvanlig i makrofotografering for å få mere dybde. Nå har jeg ikke stativ ennu så har ikke fått prøvd ut selv, men det kommer nok noen juksebilder etterhvert. :p

Det blir litt som HDR, bør brukes med måte, men er fint når det er gjort bra. :)

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar
Hadde visst en annen versjon liggende også, så ser dere hvordan det blir med fokus på ringen og ikke på bakgrunn.

Ja, fin den! Ga ikke dizzy-følelse den nei... (kanskje litt vel slørete bakgrunn da...man får ikke så lett i pose og sekk :!: )

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Bildet ble mer rolig med fokus på ringen.

Men problemet blir motsatt nå; det ser ut som om det er en spennende bagrunn som jeg skulle gjerne ha sett. Det er en situasjon som man ikke kommer lett ut av. Hvis du hadde hatt mulighet til å fått med kun en skarp ring og en kjedelig uskarp bakgrunn, gjeren med flere av ringene; så tror det kommer seg. Det er ikke lett dette.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...