Gavekort Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 God kveld. Jeg har fått testamentert et piano til meg, men en tanke slo meg ann idag: Hvor skal jeg gjøre av dette? Jeg er 16år nå og skal studere på universitet i 5 år etter 4 år til på videregående, så jeg kommer til å bo hjemme i 4 år til og 5 år i hybel, hjemme har vi allerede et piano, og har lite lagringsplass. Så hvor skal jeg gjøre av dette pianoet til jeg får meg et passelig stort hus? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Skal du ha adressen min? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Om vi snakker om midlertidlig lagring så! Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Kan du ikke selge det? Eller har det kanskje stor verdi i din familie? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Vil foreslå at du selger det på finn.no til 10000 ellernoe. Eller selger det gamle og tar inn det nye. Ingenting vits å ha et instrument stående og samle støv på et loft i årevis. Da blir det bare ødelagt, uansett hvordan du snur og vender på det. Tror for øvrig hverken "gud" eller "jesus" kan hjelpe deg her. Endret 1. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Kirken! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Kan du ikke selge det? Eller har det kanskje stor verdi i din familie? Kan tro jeg kommer til å slite med dårlig samvittighet da! Det "nye" er ikke mitt, det er foreldrene mine sitt, eller familien sitt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Får du bedre samvittighet av å la et perfekt flott instrument stå og støve ned i 10 år på et loft? Når noen andre kunne tatt vare på det og spilt på det, kanskje en unge bruker det som sitt første piano å lære på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Får du bedre samvittighet av å la et perfekt flott instrument stå og støve ned i 10 år på et loft? Når noen andre kunne tatt vare på det og spilt på det, kanskje en unge bruker det som sitt første piano å lære på. Det er snakk om et 100år gammelt piano, det er ubrukelig til å spille på, men er et veldig fint møbel og kan kanskje reddes med en innvendig utskifting e.l. Men jeg vet ikke, jeg kan heller vurdere det når jeg må ta ansvar for det, forhåpentligvis så vil ikke bestemor dø enda. Edit: Dere må ikke missforstå meg, jeg forventer ikke at hun kommer til å forsvinne om 5-10 år, men det er litt dumt om det skjer og jeg sitter der med et piano som jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av. Endret 1. november 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvis det er mye verdt for familien burde han ikke selge det da. Kan du ikke høre med en venn om du kan få lagre det der? Du kan jo legge er laken over det slik at støv ikke legger seg på det. Du kan jo også se til pianoet av og til (1 gang i året?) og om behøveli vedlikholde det. Når du selv får plass kan du jo ta det med hjem. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Tvilsom at jeg kan ha det hjemme, vi har nokså dårlig plass, kanskje det får plass i kjelleren. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Tvilsom at jeg kan ha det hjemme, vi har nokså dårlig plass, kanskje det får plass i kjelleren. Hvis du skal ha det i kjelleren må du være obs på at kjellere ofte er fuktige og det tviler jeg på at pianoet er så glad i. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Tvilsom at jeg kan ha det hjemme, vi har nokså dårlig plass, kanskje det får plass i kjelleren. Hvis du skal ha det i kjelleren må du være obs på at kjellere ofte er fuktige og det tviler jeg på at pianoet er så glad i. Det er i lakkert tre, så det stemmer vel. Leif Endret 1. november 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Med en opptuning funker pianoet helt som før. Syns det er tåpelig å putte noe sånt i kjellern der det blir ødelagt av fukt og råte istedet for å selge eller gi det til noen andre. Et piano består av strenger. Masse strenger. Akkurat som en gitar, blir disse slakkere med årene, og låter dermed "sure". Det er 2 strenger for hver tone eller tangent. Det er dette som lager den tykke lyden i pianoet. Hvis en av disse ikke er like stram eller riktig strammet ift den andre, høres tonen stygg ut. En pianostemmer fikser dette på en time eller to. Du sier du får dårlig samvittighet av å selge det, men ikke dårlig samvittighet over å la det stå og råtne..merkelig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Joda, men jeg håpet på en løsning som kunne få meg til å beholde det og ta godt vare på det til jeg flytter ut. Kan jeg evt. pantsette det? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Du kan jo prøve og pakke det helt inn i plastikk før du setter det i kjelleren, men husk at pianoet og plastikken må være helt tørr før du pakker det inn. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 For et slit...nekt å ta i mot det, hvorfor skal du få prakket på deg ting som du ikke vil ha? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 For et slit...nekt å ta i mot det, hvorfor skal du få prakket på deg ting som du ikke vil ha? Jeg fikk det pianoet fordi jeg likte det veldig godt, og jeg ble svært glad da jeg fikk det testamentert til meg. Problemet mitt er ikke at jeg sitter med et piano som jeg ikke vil ha, jeg vet bare ikke hvor jeg skal ha det liggende inntil jeg får meg et skikkelig hus (som blir noen år til). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå