Gå til innhold

BK:Høstblader i fuglebadet - (serie)

RandiA

Anbefalte innlegg

BK:Høstblader i fuglebadet (Serie)

Her er et par bilder jeg ikke fikk brukt under Oktober-festen. Høstbladene lå i fuglebadet, og det iskalde vannet, (nesten is)…laget et fint mønster på overflaten.

Kom gjerne med kommentarer og tips …eksponeringstiden er lang, med forholdsvis liten blenderåpning.

post-92574-1225572895_thumb.jpgpost-92574-1225572910_thumb.jpg

Bilde 1. Exif: 1 – f16 - ISO 100

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Bilde 2. Exif: 1.3 – f16 - ISO 100

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artige smådetaljer med de boblene i isen som legger seg.

Savner et bilde som viser bladene fra avstand. Tror det hadde gjort seg, som en form for introduksjon.

Kunne gjerne sett et par detaljbilder til, f.eks av det gul-grønne bladet. Teknisk sett er det lite å utsette på selve bildene. Jeg synes du har god kontroll på dette nå. Det er mulig jeg selv ville hatt lit mer kontrast; men det er mer en smakssak.

Tom

Lenke til kommentar
Artige smådetaljer med de boblene i isen som legger seg.

Savner et bilde som viser bladene fra avstand. Tror det hadde gjort seg, som en form for introduksjon.

Tom

Joda, tenkte på det samme...men ville ikke gjøre noe nærmere "arrangement" nedi der...det var mye lort og rask, gress og småstein rundt der, så avstandsbilde ble ikke aktuelt..med mindre jeg tok en opprydding :nei: ...og bildet ble til på en impuls da jeg fikk øye på de to bladene som lå inntil hverandre og skapte en kontrast..

RandiA

Lenke til kommentar

Her var det godt med detaljer og teksturer, og spesielt det siste med det gule bladet ble bra med de skarpe fargene.

Jeg savner også litt oversikt, men jeg er usikker på hvordan det ville blitt. Det er jo boblene, nervene og alt det andre knøttlille som gjør bildene severdige, og det ville vel bli mye mindre fremtredende hvis de var tatt lenger unna. Hmmm. Bildeserie kunne kanskje være en løsning? Oversikt og detaljer presentert sammen?

Bildene tiltalte meg uansett! Deilig å se at det er andre ting enn øyenstikkere og knelere i naturen som har detaljer.

Lenke til kommentar

Bilde 2 ble skikkelig stilig. Lag på lag med blader og de innefrosne luftboblene. Den taggete røde kanten på det gulgrønne bladet livet veldig opp, både fargemessig og komposisjonsmessig. Det som evt. kunne rettes på er den antydningen til gjenskinn som kan sees i øverste del av bildet.

Lenke til kommentar
Bilde 2 ble skikkelig stilig. Lag på lag med blader og de innefrosne luftboblene. Den taggete røde kanten på det gulgrønne bladet livet veldig opp, både fargemessig og komposisjonsmessig. Det som evt. kunne rettes på er den antydningen til gjenskinn som kan sees i øverste del av bildet.

:!: Du observerer godt du...tror det ble litt skinn fra solen jeg. Det var et impuls-bilde og ikke så nøye planlagt...

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...