elhauk Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 hei i går installerte jeg ny vifte på cpu. i den anledning måtte jeg ta ut hovedkortet. etter å ha satt alt tilbake på plass får jeg ikke maskinen til å virke igjen... den lager de første oppstartslydene som den pleier men kommer ikke fram til at den skrur på skjermen. kjøpte nytt skjermkort i dag i håp om at det skulle være det, men det. hjalp ikke. hva kan det være da? hvordan skal jeg gå frem for å feilsøke? Lenke til kommentar
deer Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hjelper hvis du sier hvilket hovedkort (evt hvilken ferdigbygd PC) du har Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Sjekk at CPU kjøleren får 100% kontakt, ta den av og sett den på igjen for å være helt sikker. Mener å huske at det samme skjedde meg en gang i tiden den ikke satt orntlig på. Viss ikke det hjelper, hold inne power knappen 5 sek så strømforsyningen får "resatt" seg. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ta et bilde hvor du ser hele HK'et. Regner med at du har glemt 12V til prosessor. Lenke til kommentar
elhauk Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 dette er hvordan jeg satte sammen maskinen igjen: 1. cpu kjøler (zalman kjøler som skrus på plass) 2. de 3 strømkablene til hk 3. alle de andre småledningene rundt på hk 4. de forskjellige kortene 5. harddiskene 6. resten (cd, floppy, etc) om kontakten med cpu var dårlig, ville ikke maskinen skrudd seg av igjen pga. overheat protection? hk er asus a8n-sli. aldri hatt prob m d før. Lenke til kommentar
deer Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har du kobla til pc-speakeren? Den skal kunne gi feilmelding... Lenke til kommentar
elhauk Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Har du kobla til pc-speakeren? Den skal kunne gi feilmelding... ah spennende! trodde kortet hadde innebygd speaker så lurte på hvorfor jeg ikke har hørt noe. har ikke høytaler i kabiettet og ledningen til høytaler og mic ut i forkant av kabinettet består av 2 rader a 5 hull. noen tips? edit: prøvde front panel lyd pluggen for sikkerhets skyld. til ingens overaskelse funket det ikke. Må jeg låne en høytaler fra et annet kabinet? Endret 2. november 2008 av elhauk Lenke til kommentar
deer Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) har ikke høytaler i kabiettet og ledningen til høytaler og mic ut i forkant av kabinettet består av 2 rader a 5 hull. noen tips?Dette blir et VELDIG uprofesjonelt råd men: Har du et gammelt ødelagt headset, ørepropper eller en gammel ødelagt pc-høyttaler eller noe slikt? I prinsippet kan du bruke hvilken som helst høyttaler, finne de to lederne og koble til på hovedkortet... Det beste hadde forresten vært om du hadde et annet kabinett med speaker, og kunne ta ut denne og plugge på... Endret 2. november 2008 av deer Lenke til kommentar
schwifty_five Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 det kan virke som du har samme problem som meg( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1029726). Jeg har ikke funnet løsning på dette, og har heller ikke speaker i kabinettet. går det an å koble til speaker fra en annen maskin, uten at denne står på? altså, bare ha kabinettene ved siden av hverandre og koble den andre speakeren til? Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har du kobla til pc-speakeren? Den skal kunne gi feilmelding... Det vil å såfall være aller første gang jeg har hørt at en frakoblet PC-speaker gjør at maskinen ikke starter riktig. Har A8N-SLI selv og har aldri hatt speakeren påkoblet. Har du satt skjermkortet ditt i den "øverste" PCI-e slotten? Hvis du poster et bilde så kan jeg sikkert hjelpe deg bedre. Har som sagt kortet selv og har ikke hatt noen problemer med det... Lenke til kommentar
deer Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Har du kobla til pc-speakeren? Den skal kunne gi feilmelding... Det vil å såfall være aller første gang jeg har hørt at en frakoblet PC-speaker gjør at maskinen ikke starter riktig. Har A8N-SLI selv og har aldri hatt speakeren påkoblet. jeg snakker om at en del hovedkort (inklusive dette!) gir ut feilmeldinger via PC-speakeren i stedet for via LEDs osv! F.eks. "Your CPU may have a problem" etc.går det an å koble til speaker fra en annen maskin, uten at denne står på?altså, bare ha kabinettene ved siden av hverandre og koble den andre speakeren til? ja! så lenge ledninga rekker... Endret 2. november 2008 av deer Lenke til kommentar
schwifty_five Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 mitt problem er i allefall løst! jeg hadde glemt å koble 12V-en.... XD Lenke til kommentar
deer Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 mitt problem er i allefall løst! jeg hadde glemt å koble 12V-en.... XDHonnør til trettifire da Lenke til kommentar
elhauk Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 mitt prob er fortsat ikke løst. har koblet til alle 3 strøm. men har oppdaget at den hvite "spennen" på pci-e slotten til grafikkortet er knukket. kan det være denne? får ikke lagt opp bilde for dette er skrevet på min wii. ville trodd den bare holdt kortet på plass har den fler funksjoner? små kabinetthøytalere er umulige å oppdrive. får dermed ikke hørt post beskjedene... Lenke til kommentar
deer Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 mitt prob er fortsat ikke løst. har koblet til alle 3 strøm. men har oppdaget at den hvite "spennen" på pci-e slotten til grafikkortet er knukket. kan det være denne? får ikke lagt opp bilde for dette er skrevet på min wii.ville trodd den bare holdt kortet på plass har den fler funksjoner? små kabinetthøytalere er umulige å oppdrive. får dermed ikke hørt post beskjedene... Jeg vil tro den ikke har andre funksjoner enn å holde kortet på plass - altså at den ikke er kilden til problemet ditt. Har du virkelig ikke et gammelt headset, øreplugger, pc-høyttaler, mikrofon som kan skrotes liggende? Evt http://www.google.com/search?client=opera&...-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
elhauk Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 kjøpte en liten høytaler fra elfa og litt ledning. men får ikke noe lyd... høytaleren er art. nr. 30-201-20 fra elfa.se/no Lenke til kommentar
deer Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 kjøpte en liten høytaler fra elfa og litt ledning. men får ikke noe lyd... høytaleren er art. nr. 30-201-20 fra elfa.se/no Og du legger stumpene i +5V og Speaker på plansjen over? Lenke til kommentar
elhauk Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) japps. snurret de litt runt til og med... update: leverte dataen til pc-gutta i dag, så kan de sitte og knote og finne feilen. Endret 5. november 2008 av elhauk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå