Mr.M Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Ser dessverre ikke ut som om dette fungerte. Har kjørt PCen en stund uten lydkort (har også fjernet drivere totalt med driverfjerner), men den kræsjer fortsatt. Windoze får også av og til BSOD under oppstart, med bare en melding om "STOPP (masse hexkoder)". Jeg lurer på om det kan være noe annet enn minnet som er grunnen, før jeg kjøper nytt. Noen som har en idè? Bruker du en gammel "sur" Windows innstalasjon(?) på harddisken som har vært på andre hovedkort/chipset før, kan det muligens være en idé å foreta clean-install av Vista I såfall ville jeg gjort det mest mulig safe, dvs. men kun 1 rambrikke, 1 harddisk, og Bios default-setting, og fjern unødvendige usb-dingser og pci-kort Etter å ha lagt inn hk-drivere og kjørt Windows update/lagt inn service-pack 1, kan du putte inn den andre rambrikka. Lenke til kommentar
King Saul Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Vel, kan godt hende CDen har vært brukt på andre chipset før, men med mindre Windows er sur slik du kjøper den i butikken er ikke dette et problem. Skal prøve å ta ut litt RAM, se om det hjelper. Hvis ikke kjøper jeg nytt. Jeg bare lurer på om noen har mistanke til at det kan være noe annet enn minne... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Mente liksom ikke om cd'n var flittig brukt før, men om harddisken muligens inneholdt "gamle rester" fra tidligere hovedkort/chipset Er det ikke minne som er noe galt med, vil jeg kanskje tippe på harddisk Hva slags disk(er) har du, og kjører du vanlig sata-mode? Lenke til kommentar
King Saul Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Alle delene i PCen er splitter nye, så tviler sterkt på at det ligger rester igjen på harddiskene. Jeg kjører to WD Caviar 500GB i RAID0. Uansett, jeg tok ut den ene DIMMen, og det kan virke som om systemet har blitt noe bedre. Mulig at minnet er inkompitabelt, så får se om jeg kan få fatt i noe annet. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 bror min hadde 4x1GB corsair brikker, og da krasja programmer osv.. han har et MSI P7N diamond, og da han tok ut 2 brikker, så han har 2x1GB brikker, så fungerte alt maksimalt.. mulig det er en BIOS feil, så kansje du skal prøve å oppdatere BIOSen din?? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 bror min hadde 4x1GB corsair brikker, og da krasja programmer osv.. han har et MSI P7N diamond, og da han tok ut 2 brikker, så han har 2x1GB brikker, så fungerte alt maksimalt.. mulig det er en BIOS feil, så kansje du skal prøve å oppdatere BIOSen din?? Dessverre så tror jeg ikke han har samme problem som broren din. Det der du beskriver er ett kjent nForce til Intel fenomen Det er grunn til at det å kjøre med fulle minneslots på nForce ikke anbefales og det er slike ting, dessverre er det ingen som vet hvorfor kun enkelte hovedkort er rammet, ikke engang ingeniørene som fant opp nForce 570 brikken vet det (Er jo stort sett bare klokket litt opp de der nForce greiene, bortsett fra 790i) Lenke til kommentar
Gummi_Tarzan Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Har hatt akkurat det samme problemet pc`n henger seg opp i blåskjerm og får ikke minnet opp i den hastigheten det skal ha har OCZ Reaper HPC 2048MB DDR2 PC8500 og får det bare opp som 5300 og når jeg øker hastidheten så er det blåskjerm etter et par timer. hva kan det være har stilt opp volten til 2,1 uten at det hjalp. har ellers prøvd og mokla litt i bios med det blei ikke bedre. kan noen hjelpe meg?Maskinen består ellers av: Asus P5Q PRO, P45 core 2 quad 6600 klokket til 3,07 Sapphire Radeon HD 4850 Ocz 600w strømforsyning Fant ut at jeg hadde samme problem så jeg låner bare tråden litt Har nesten samme system som deg og sleit med minnet i starten. Løsningen for meg var å sette minnet til 2,1 V, NB til 1,4 og minnehastigheten til 1002 MHz... Aldri hatt problemer siden (5 mnd) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå