Gå til innhold

Ny PC, skal jeg velge AMD eller P4 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta det merket som passer deg best for øyeblikket. Ta en titt på noen tester, sjekk priser, sjekk hva utstyr du kan bruke fra før, slike ting. Det er håpløst å spørre om valget Intel <->AMD. Begge selskapene lager like gode CPU'er, det er finessene som bestemmer resultatet...

Lenke til kommentar

Du spør desverre det spørsmålet du aldri vil få et godt svar på. Det er et tonn med amd vs. intel tråder på dette forumet. Prøv å les litt tester, skekk litt priser, se om du finner et hovedkort som har det du ser etter før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Du spør desverre det spørsmålet du aldri vil få et godt svar på. Det er et tonn med amd vs. intel tråder på dette forumet. Prøv å les litt tester, skekk litt priser, se om du finner et hovedkort som har det du ser etter før du bestemmer deg.

:yes:

Lenke til kommentar
Daniel-san: Hvorfor gidder du å spør om noe sånnt, når du vet at du aldrig vil få noe skikkelig svar på det?!

og hvorfor i all verden ser man ikke på alle de andre postene som er om AKKURAT det samme. det er samme svar hver gang, og det er alltid noen som klager sånn som meg nå... begynner selv og sjønne hvor irritert man kan bli av slike tema... de kommer alltid, ALLTD, opp igjen!!!

ARGH :grumpy:

Lenke til kommentar

Fordeler, Intel: Tilrettelagt for 80mm kjøler fremfor 60mm -> stillere kjøling. Den har heatspreader, hjelper ikke på varmen, men gjør montering sikrere. Intel er kjent for veldig gode og stabile brikkesett, men det er jo også nVidia (les: nforce2).

AMD: Vanligvis bedre pris/ytelse. Generelt høyere ytelse i spill enn tilsvarende P4.

Enig i det som ble sagt at det er ett fett.

Lenke til kommentar

Det finnes nok av andre tråder ang AMDvsIntel. Personlig så ville jeg valgt amd akkurat nå, men det er pga de mindre xp`enes overklokknings potensiale for tiden. Ergo jeg går i allefall for det som kan klokkes mest, men hva du gjør kan ikke jeg bestemme

Lenke til kommentar

En amd barton 2500xp+ med et nforce2 kort er jo et godt kjøp. Hovedkort og prosessor for ca 2500.

Uansett husk stillegående kjøler for du vil ikke like ne maskin som hopper og rister på grunn av en illsint vifte når du forsøker å konsentrere deg om Objekt orientert programmering innen c++, java eller hva du nå enn skal grave deg dypt inn i.

(HTML= ikke programmering så kanskje derfor jeg får det til ganske bra?)

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Hei !

Jeg skal ha ny PC, som skal brukes til spilling og programmering. Så lurer jeg egentlig bare på om jeg skal velge AMD eller Intel prosessor. Jeg skal ha 2 Ghz......

Skal du ha en prossesor på 2ghz så vil en Amd yte best. Dermed basta :lol::lol:

Lenke til kommentar

Vell her er et råd du ALLTID må sjekke før du kjøper hardware:

www.tomshardware.com

www.anandtech.com

Tomshardware tar med utrolig mange CPUèr i sine tester og der kan du se at en Barton2500+ er et veldig bra kjøp selvom den bare kjører på 1833mhz (Samme som min XP1466 kjører på :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...