Gå til innhold

Suzuki RM 125


Gjest medlem-128014

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
feil. 4-t krever faktisk MERE skruing. men er endel lettere å kjøre, og da kansje litt raskere på bane.

 

 

Feil ! 4 takt krever ikke mere skruing. Relativt likt på Begge to. Samme leksa om vedlikehold etc. Men med en 4-takt trenger man ikke og bytte stempel like ofte som en 2 takt. alt anna skruing på en cross sykkel er Vedlikehold. Men bare sånn at 1 ting er sakt. Ryker noe til helvete på en 4-takt motor kan jeg love deg at du kjenner det i lommeboka.

 

mvh Proxer.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
feil. 4-t krever faktisk MERE skruing. men er endel lettere å kjøre, og da kansje litt raskere på bane.

 

 

Feil ! 4 takt krever ikke mere skruing. Relativt likt på Begge to. Samme leksa om vedlikehold etc. Men med en 4-takt trenger man ikke og bytte stempel like ofte som en 2 takt. alt anna skruing på en cross sykkel er Vedlikehold. Men bare sånn at 1 ting er sakt. Ryker noe til helvete på en 4-takt motor kan jeg love deg at du kjenner det i lommeboka.

 

mvh Proxer.

 

Neineinei. Du trenger ikke skifte stempel så ofte på 4-t men til cross kjøring må fortsatt mye i en 4-t motor skiftes, og en overhaling på den er DYR.

Ventiller ol.

Lenke til kommentar
Hei. Lurer litt på en RM 125.. Er dette greie sykler for en nybegynner? Er snart 19år, 185cm og 95kg...

 

Ha selv hatt en Suzuki RM 125 i noen år og var veldig fornøyd med den. Jeg har de samme målene og vekten som deg og den passet meg utmerket. Husk at du kan justere hardheten på demperen bak iht vekten din. Dette kommer selvfølgelig ann på underlag og hvor du skal kjøre, men du må uansett ha den litt hardere enn den gjennomsnittlige fører av sånne sykler. Prøv deg frem.

 

Generelt når det kommer til valg av merke er det ikke store feilene du kan gjøre, så lenge du går for kjente merker. De fleste syklene er ganske like i ytelser og handling hvis man går ut ifra original stand. Alle typer har sine problemer og sine bra sider. Det det kommer mest ann på er hvordan du sitter på sykkelen og om det er en ramme/form som passer deg. Dette er også ting du igjen kan justere individuelt på alle sykler ved justering/bytting av styre sete osv.

 

En annen ting er å sjekke hvilke merkeleverandører, verksteder, utsalgsteder av deler du har i nærheten. Det er greit å ha et merke hvor du har en leverandør og servicemulighet i nærheten. Det er alltid noe som må byttes og fikses på sånne sykler med jevne mellomrom.

 

Ang sammenligning 2takter og 4 takter, så kommer det ann på bruksområdet. Det er to forskjellige sykler. 2 takteren er litt mer hissig og mindre lettkjørt sykkel enn en 4-takter, men etter min mening mye morsommere og råere sykkel. Hvertfall når vi snakker denne kubikk klassen. Ang vedlikehold vet jeg ikke. Men en 2-takter gå jo mye hardere med høyere tutall enn det en 4-takter gjør. Tror nok du vil ha en 2-takter hvis du skal ha litt brutal moro:)

 

Men som sagt RM er en bra sykkel. Hadde aldri noen uvanlige problemer med min den tiden jeg hadde den. Den ga meg mye moro og et røket korsbånd. Men det var verdt det!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
feil. 4-t krever faktisk MERE skruing. men er endel lettere å kjøre, og da kansje litt raskere på bane.

 

 

Feil ! 4 takt krever ikke mere skruing. Relativt likt på Begge to. Samme leksa om vedlikehold etc. Men med en 4-takt trenger man ikke og bytte stempel like ofte som en 2 takt. alt anna skruing på en cross sykkel er Vedlikehold. Men bare sånn at 1 ting er sakt. Ryker noe til helvete på en 4-takt motor kan jeg love deg at du kjenner det i lommeboka.

 

mvh Proxer.

 

Neineinei. Du trenger ikke skifte stempel så ofte på 4-t men til cross kjøring må fortsatt mye i en 4-t motor skiftes, og en overhaling på den er DYR.

Ventiller ol.

 

Ehh. man trenger ikke overhale en 4takt motor med mindre den ryker til helsikke, ventiler blir ikke byttet men justert. Knekker de ender det med Nytt stempel Topp og muligens cylinder.

 

Somregel så har man ikke sykkelen lenge nok til at man må total overhale motoren, men går det så langt. jah da blir det dyrt.

Endret av Proxer
Lenke til kommentar

skulle jeg kjøpt i dag hadde jeg kjøpt enten cr500(2-takt MONSTER) eller rmz450 (lettkjørt med masse moment). CR500 kan med litt triksing regges for vei og sette sm-hjul på da :wee:

 

jeg ville minst gått for en 250 når du er såpass stor og "gammel" 125 ble litt tamt selv når vi var 14-15.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er jo ikke det at 125 helcross ikke går bra, men man må tyne så jæævlig for å holde den på bra effekt.

 

edit: hotn: hvorfor ikke en 450 4takt? jeg går aldri tilbake til 2takt, 4-takterne er blitt så bra nå at den eneste 2-takten som frister er CR500

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

kjøp deg en rm 125. dette er en veldig bra sykkel for en nybegynner. har hatt selv en i nesten 3 år og var veldig fornøyd med den. var ikke så mye som måtte fikses på og de delene som måtte byttes var nokså billigt. alt kosta maks en 10000

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

125 er en bra størrelse å begynne på. etter vet vil du se at det er litt lite så kjøper du deg en 250cc. jeg personlig ville gått for en 2 takter's det er mindre leler på 2 takterene så i tilfelle til blir mye skruing på sykkelen er 2 takter det merst relative å kjøpe.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

2 takt! Mye morsommere, du kjører ikke sykkelen, men omvendt. All effekten kommer på en gang og det går no inni h... Og så blir du ikke ruinert ved havari. Stempel trengs ikke byttes sååå ofte. 30 timer hard kjøring, og det er en del

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...