Misunne Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hei der folkens. Har fundert på hva jeg kan gjøre med dette lille problemet en stund, så tenkte jeg kanskje skulle prøve å poste en post her for å se om jeg fikk noen nyttige råd. Håper dette blir noen lunde riktig sted å poste dette. Her er saken: Jeg har nettopp startet på videregående, og henger mye sammen med noen fra den gamle klassen (som jeg kom i klasse med). Men problemet er en av de. Jeg vet ikke når hun ble sånn, men en gang i 10. klasse var det nok. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det men, det er umulig å snakke med henne, uten at vi begynner å krangle eller lignende. Jeg irriterer meg over at hun ikke kan respektere at andre har andre meninger en seg selv. La oss si, at vi kom opp med en diskusjon om hvilken brus vi synes er best. Hun sier hun liker Solo best, og jeg sier jeg liker Cola best. Men, pga at jeg sa at jeg synes cola var best, og ikke synes Solo er noe spesielt godt, blir hun sur på meg og sier at jeg ikke eier smak og er bar dum. Om jeg prøver å si at "smaken er som baken" og at hun bør respektere at jeg sier min mening om brusen, så får jeg ofte svaret "Ja, synd det", eller noen ganger når vi er flere som snakker sammen "snakket ikke til deg". Gah, dette irriterer meg. Men er det kanskje noe jeg ikke burde irritere meg over? Jeg føler det liksom blir så vanskelig å ha en samtale med henne, siden det ofte i en samtale kommer meninger om forskjellige ting. Hva burde jeg gjøre? Ignorere det, eller bare skifte samtale emne? Er det noe jeg har gjort som jeg ikke burde? Alt dette er litt forvirrende, så takker for alle råd ^^ Lenke til kommentar
Gjest plgtpgnd Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ignorer det, eller få deg nye venner. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jupp ignorer det, ingen vits å hisse seg opp om det. Hun vil slutte om du viser at du ikke bryr deg om å krangle. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Bare drit i henne. Synes du ikke hun er en fin person mer, så bare holder du deg unna henne for godt. Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Bare ignorer henne og ikke bry deg om ho. Vis styrke Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Bare ignorer henne og ikke bry deg om ho. Vis styrke Ja, et veldig viktig poeng. Vis styrke, og ikke la hun knekke deg hvis det er det hun prøver på! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Etter min mening skal man ikke trenge og ha det sånn i et vennskap. Så klart har man noen kjipe perioder sammen som venner, men jeg hadde aldri brukt tiden min på et menneske som hadde irritert meg noe grenseløst. Endret 1. november 2008 av thrice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå