Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pisser du når du dusjer eller ikke?


Gjest Gjest

Tisser du i dusjen?  

351 stemmer

  1. 1. Tisser du i dusjen?

    • Ja
      157
    • Nei
      194


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heheh, Selv om tisset er sterilt vakser jeg ikke badet med urin!

 

Foresten, tiss er ikke STERILT! Sterilt betyr 100% rent. Man bruker ikke ordet sterilt til vanlig, kun for spesielle ting. Du ville vel ikke tisset i buken på en pasient på Operasjonsbordet? ;) Jeg mener det er viktig å skille ordene sterilt og rent, uten å virke nerd. =)

Lenke til kommentar
Jeg pisser ikke i dusjen og drikker ikke tisset mitt. Poenget jeg ville ha frem var at piss ikke er så ekkelt som folk skal ha det til.

 

Enig. Man har kanskje sett på "man vs nature"? Der drikker han jo pisset sitt. Piss inneholder mye vann, og kan redde en fra å bli helt dehydrert. Men dette funker jo kun for noen ekstra timer kanskje, fordi du drikker jo alle avfallsstoffene dine. Like mye vann som du får fra pisset, må jo brukes til å skille ut avfallet du drikker med tisset, så sum summaru (eller noe) hjelper det jo ingen ting...

 

Jeg tror ikke tiss er noe farlig å drikke, men syns det er ekkelt, men det er jo en subjektiv mening. Noen finner det jo tilfredsstillende å tisse på andre personer også...

 

Hilsen en som ikke tisser i dusjen, i badekaret, på andre personer eller i vannflaska til nabon (selv om nabon synger opera før jeg har våkna om morgenen...)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke drite i dusjen også, med det samme man er i gang? Det blir jo flytende etterhvert det også... For ikke å snakke om at man sparer masse tid!

 

Sorry, måtte bare :p

 

 

Ehh, hvor lenge sitter du på dass a?

 

Bruker vel ca 1-2 min ?

 

wtf? nei, blir nok sittende i et kvarter om jeg har det travelt.

 

for the record: Urinerer ikke i dusjen.

Lenke til kommentar
Foresten, tiss er ikke STERILT! Sterilt betyr 100% rent. Man bruker ikke ordet sterilt til vanlig, kun for spesielle ting. Du ville vel ikke tisset i buken på en pasient på Operasjonsbordet? ;) Jeg mener det er viktig å skille ordene sterilt og rent, uten å virke nerd. =)

Sterilt betyr ikke '100% rent' (hva nå det skal bety). Sterilt betyr i dette tilfellet at noe er fritt for mikroorganismer som bakterier, virus, sopper osv -- noe som urin stort sett er.

 

Av denne grunn er urin visstnok brukt som antiseptikk under operasjoner i tider da ordinær antiseptikk ikke kunne fåes tak i (krig f.eks.). Hvor vellykket det var, vet jeg derimot ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...