Gjest Guest_hm_* Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ok. Jeg trenger virkelig litt hjelp:P Er 17, og har likt en jente veldig lenge. Det hele startet faktisk rundt påsketider ifjor.. Men det ble aldri noe, møttes bare på skolen etc, men etterhvert daffa det av. Men den siste måneden har det tatt av helt. Jeg liker henne så utrolig godt. Aldri møtt en så søt jente før, hun er bare til å spise opp( på en ikke-kanibalsk måte) Vi møtes ofte på skolen. Tar noen ganger en kakao i kaffeterian. Vi holder også mye kontakte etter skoletid, over skype faktisk! Dvs videochat med lyd. Geeky? Ja, men synes det er dritnice at hun faktisk gidder det Så det blir faktisk ca to timer skype hver dag! Men det jeg sliter med er om hun ser på meg som en venn, eller om hun vil mer! Mine første steg var å be henne på kakao på skolen i lillefri. Funker, vi to og kakao, bare kos. Men når jeg skulle be henne ut ble det litt mer stress. Feks, jeg hadde kakedag på skolen, og spurte om hun ville bake med meg. Hun sa ja, men de viste seg at hun hadde spurt venninna om å være med. Greit tenkte jeg, og prøvd med siden også. To ganger tror jeg jeg spurte om hun ville se film sammen med meg en kveld. Hver gang sa hun "hm, vi får se" og begge gangene har det ikke blitt noe av. Hun velger alltid å være med venninnene sine eller noe. Igår spurte jeg om hun ville på kino idag, hun sa kanskje(IGJEN). Idag sa hun at hun skulle på fest igjen. Så merka hun at jeg ble lite pratsom på msn og maste og maste over hva det var. Tilslut sa jeg " Jeg blir oppgitt siden jeg vil være alene med deg, men du tar jo ikke hintet din noob" (sa det faktisk sånn ) Hun svarte med " Åjaa..." Så fulgte en stille periode, og tilslutt sa hun at jeg kunne nevne en dag, så skulle hun sørge for å være ledig den dagen. Så nevnte hun imorgen før fem, men da har jeg innebandykamp! Klokka fem skal hun møte en venninne. Jeg må si, at dette virkelig tærer på meg...Jeg tenker på henne hele tiden, hun VISER jo interesse ved at hun skyper med meg, alltid sier hei på msn når hun logger på, og det er skikkelig kos å være med henne. Når vi er ute om helgen sammen med andre, pleier ofte vi å gå å prate sammen. Men når jeg ber om å finne på noe med henne, finner hun alltid på en unnskyldning JEG SER IKKE LOGIKKEN! Kanskje verdt å nevne at hun er ganske sjenert, hvertfal ovenfor folk hun ikke kjenner. Hun har aldri vært i et seriøst forhold, og en kompis har fåreslått at det kanskje er derfor hun nøler sånn. Men hun nevnte jo morgendagen etter at jeg sa hva jeg ville, så det er da noe? Jeg vurderer å skippe innebandykampen. Ganske viktig kamp forsåvidt, men dette er langt viktigere for meg. jeg må si at jeg er redd for å bli ditcha. Har allerede blitt det en gang, og det suger. Men hvis vi møtes alene imorgen, hva burde jeg starte med å gjøre? Burde jeg bare si rett ut hva jeg føler? At jeg vil være mer enn bare venner? HVis det er en ting jeg angrer på, er det at jeg ikke har vært "intim" nok med henne tidligere, hvis dere skjønner. Men seriøst, jeg trenger hjelp. Satse på morgendagen? Skippe bandyen, og satse alt eller ingenting? Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Så det blir faktisk ca to timer skype hver dag! Men det jeg sliter med er om hun ser på meg som en venn, eller om hun vil mer! Vist dere prater 2 timer på skype hverdag , er du allerede i friendzone. Men når jeg skulle be henne ut ble det litt mer stress. Feks, jeg hadde kakedag på skolen, og spurte om hun ville bake med meg. Hun sa ja, men de viste seg at hun hadde spurt venninna om å være med. Du inviterer henne med å bake kake og hun tar med vennina. Et tegn på at ho ser på deg som en venn. To ganger tror jeg jeg spurte om hun ville se film sammen med meg en kveld. Hver gang sa hun "hm, vi får se" og begge gangene har det ikke blitt noe av. Hun velger alltid å være med venninnene sine eller noe. Igår spurte jeg om hun ville på kino idag, hun sa kanskje(IGJEN). Idag sa hun at hun skulle på fest igjen. Når jenter sier " Vi får se" eller kanskje så betyr det nei. At ho ikke vil. Når du spør henne om kino , vet ho va dette innebærer. Jenter skjønner og tar hintet på va det innebærer. Og hun viser her at hun ikke vil være mer enn venner og takker nei til kino. Jeg må si, at dette virkelig tærer på meg...Jeg tenker på henne hele tiden, hun VISER jo interesse ved at hun skyper med meg, alltid sier hei på msn når hun logger på, og det er skikkelig kos å være med henne. Når vi er ute om helgen sammen med andre, pleier ofte vi å gå å prate sammen. Men når jeg ber om å finne på noe med henne, finner hun alltid på en unnskyldning JEG SER IKKE LOGIKKEN! Hvor mange gutter skriver ikke til jenter på msn, du må regne med at ho sier Hei til alle. Og hun sier sikkert "hei" til deg for hun synes du er en koseli og snill venn å prate med. Du tar fram det eneste tegnet som kunne være et mulig tegn på at dere er mer venner. Men blir slik når man henger seg opp i en jente. Dere er kun venner og hun vil være sammen med deg som en venn. Vist du ikke klarer å bare være venn med henne. Så er det bare å droppe henne og glemme ho. For ikke tenk hvor bedre venn du er eller jo snillere du er jo mer lyst får ho på deg. Er ikke slik det fungerer. Men seriøst, jeg trenger hjelp. Satse på morgendagen? Skippe bandyen, og satse alt eller ingenting? Har gått på VGS selv, og gått i samme fella. Bare å ta det innover seg at det ikke blir noe. Mange fisker i havet vettu. Hiv deg på Bandyen i morra. Endret 1. november 2008 av Vizzy Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Vanskelig å si, men jeg tipper hun ikke er intressert. At hun drikker kakao med deg og chatter med deg på skype trenger ikke å bety noe som helst, men det at hun skyver det bort hver gang du prøver å få litt alenetid med henne tyder på at hun ikke har så stor interesse for deg. Er ikke alltid like lett å avvise noen, så da er det lettere å si kanskje og så bare la det gå... Men for all del, dette er bare spekulasjoner fra min side, du veit vel best selv, men du har ihvertfall ikke noe å tape, så bedre å bare kjøre på. Er irriterenes med sånne jenter som sender blannede signaler, er i akkurat samme situasjon selv. Hun sier riktignok ikke nei når jeg inviterer henne med på noe, tvert imot... de gangene det ikke har passet har hun spurt om vi kunne finne på noe helga etter osv, men hun er så frem og tilbake. Vi kan snakke sammen i times vis på telefonen, hun ber meg alltid ringe igjen litt senere også. Men alikevel så tar hun nesten aldri noe insativ til å finne på noe sammen selv, bare de gangene vi har avtalt noe sammen, da ringer hu 24/7. Og hvis jeg feks har lovet å ringe henne litt seinere å glemmer dette så pleier hun å ringe meg, jeg tar jo dette som et tegn på at hun ikke er helt uintressert, men samtidig så er hu jævli passiv på å ta kontakt. Blir bare forvirra av sånt... Skjønner ikke om hun sjenert, eller om hun ikke er intressert isåfall ville det vært jævli rart at hun tar ganske mye insiativ når vi først er face to face. De gangene jeg ringer så virker hun ikke akkurat som hun ikke bryr seg, hun begger meg nesten om å finne på noe hver gang og det er nesten umulig å få lagt på telfonen . Så vi har begge to et valg, enten la det gå eller å faktisk prøve. Du gjør hva du vil, men jeg skal ihvertfall prøve... Lenke til kommentar
Gjest Guest_hm_* Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det er jo helt på trynet. Det jeg tenker hvertfal er at hvis en jente hadde spurt meg om å finne på noe, og jeg ikke ønsket det, da hadde jeg faen ikke oppmuntret til nye samtaler over msn etc. Når hun i tilegg ber meg kommer over til der hun bor i helga for å henge med vennene hennes, er det ikke rart jeg er forundra. Var en situasjon når vi var ute den kvelden og hun frøs. Jeg spurte om jeg skulle varme henne, og hun sa ja og smilte. Så holdt jeg rundt henne da...Burde kanskje kjørt på litt mer der og da. Og som idag. Når jeg sier noe som " Jeg vil være alene med deg, men du tar jo ikke hintet", og så spør hun om jeg vil imorgen før klokken fem...Jeg hadde hvertfal ikke foreslått et tidspunkt med mindre jeg var interesert. Nei, jeg tror jeg bare kjører på. Vinner jo ikke stort med mindre man satser stort, eller hva? Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Vi kan snakke sammen i times vis på telefonen, hun ber meg alltid ringe igjen litt senere også. Okey boyz, er to forskjellige ting å prate timevis på telefon enn å prate 2 timer på skype hverdag. Pluss at hun ringer deg opp Tmz . Så er nok større håp for deg , siden hun viser tegn for interesse. Mens Guest_hm har ingen tegn til interesse å vise. For alle mennesker idag prater med hverandre på msn og skype vist man vil EDIT: Det er nu bare å kjøre på , dere lærer av dette. Men tror håpet er lite. Endret 1. november 2008 av Vizzy Lenke til kommentar
Gjest Guest_hm_* Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg ser selv at sjansene er sånn nogenlunde... Men mulig jeg gjør det kun for meg selv. Man vet jo aldri, og jeg vet at kommer til å angre noe sykt hvis jeg ikke gjør det. Klarer vel å takle et øyeblikk med kleinhet hvis hun avslår meg. Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg ser selv at sjansene er sånn nogenlunde... Men mulig jeg gjør det kun for meg selv. Man vet jo aldri, og jeg vet at kommer til å angre noe sykt hvis jeg ikke gjør det. Klarer vel å takle et øyeblikk med kleinhet hvis hun avslår meg. Er slik når man liker noen og ikke klarer å sette følelsene tilside åog se det fra en annen vinkling. Da lever man alltids i håpe. Du sier selv at du tror det er sjanser og hun viser interesse. Jeg ser ingenting til interesse. Men kjør på , du vil ikke lære før du går ut i krigen først da man lengter hjem Lenke til kommentar
Visningsnavn Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 ... og spurte om hun ville bake med meg. Hun sa ja, men de viste seg at hun hadde spurt venninna om å være med. Alriiight! Giggidiggidigoo. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Det er jo helt på trynet. Det jeg tenker hvertfal er at hvis en jente hadde spurt meg om å finne på noe, og jeg ikke ønsket det, da hadde jeg faen ikke oppmuntret til nye samtaler over msn etc. Når hun i tilegg ber meg kommer over til der hun bor i helga for å henge med vennene hennes, er det ikke rart jeg er forundra. Var en situasjon når vi var ute den kvelden og hun frøs. Jeg spurte om jeg skulle varme henne, og hun sa ja og smilte. Så holdt jeg rundt henne da...Burde kanskje kjørt på litt mer der og da. Og som idag. Når jeg sier noe som " Jeg vil være alene med deg, men du tar jo ikke hintet", og så spør hun om jeg vil imorgen før klokken fem...Jeg hadde hvertfal ikke foreslått et tidspunkt med mindre jeg var interesert. Nei, jeg tror jeg bare kjører på. Vinner jo ikke stort med mindre man satser stort, eller hva? Vi sier ikke at hun ikke ønsker det, men hun skjønner hvor du vil hen og derfor avviser hun deg på en pen måte. Du er jo sikkert med kompiser du også, men du vil jo ikke bli sammen med dem alikevel, er fult mulig å ha jentevenner også skjønner du. Det vi prøver å si er at ingen av de tegnene hun har gitt deg tyder på at hun vil være noe mer en venn, hadde hun vært intressert, som i kjæreste ville hun nok fått til å møte deg alene hvis hun ville det. Du er jo villig til å ofre treninger osv, mens hun henger med venninner istedet, hadde hun hatt lyst nok hadde hun nok heller sagt til venninne at det ikke passet vettu. Og vizzy, jeg vet det blir litt annerledes, jeg prøvde bare å få frem at noen ganger er det ikke like lett å skjønne om jenta er intressert. Men hvis hun sier nei til kino ol er ikke det et bra tegn ihvertfall, for ikke å snakke om når hun sier nei opp til flere ganger Men det er jo kanskje verdt et forsøk, bare ikke tro at hun er intressert bare fordi dere henger sammen i friminuttene og snakker sammen på msn og sånn. Lenke til kommentar
elhacko Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Dessverre er hun nok ikke intrisert i deg, for hvis en jente virkelig er interesert så vil hun ta seg tid til å være med deg. Og whatsup with the "Jeg blir oppgitt siden jeg vil være alene med deg, men du tar jo ikke hintet din noob" ALDRI sutre deg til att hun skall være med deg. Just move on det er mangen andre jenter her i verden for det ser nok ut til att du bare er vennen hennes. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hm_* Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Neh, dere har jo et poeng alle sammen. Men jeg velger å sette sails for fail, så får det nå gå hvordan det går. Jeg tror ikke jeg skipper kampen imorgen, men hvertfal få prøve å få gjort noe snart. Bedre å få et klart nei, enn gå rundt med et lite snev av håp, og med det også glemme at det finnes andre jenter i verden. Samtidig føler jeg også at vi faktisk har noe. Det kommer kanskje ikke fram i innlegget mitt, jeg merker nå at det høres veldig negativt ut. Men det er kanskje den delen av meg som ikke vil gi slipp på håpet som snakker nå Bah, vi får se. Lenke til kommentar
Gjest Guest'ern Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hun er ihvertfall flink til å sende miksede signaler... Hmm, er jo vanskelig å svare på om hun er interessert, men sjansen er vel verdt å ta? Det kan jo være, bare at hun er litt sjenert og litt usikker, men interessert. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hm_* Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg er veldig flink til å...."hinte" hvis jeg kan si det sånn da. Sendte blant annet et småsøtt nattadikt over sms en kveld, hun ble ganske smigra over det:P Så jeg tror hun VET at jeg er interesert. Det som får meg til å undre mest er jo egentlig at hun fåreslo å møtes imorgen. Noen nevnte ovenfor at jeg sutra når jeg skrev "Jeg blir oppgitt siden jeg vil være alene med deg, men du tar jo ikke hintet din noob" (Jeg lo litt når jeg skrev det der:P) , men hun maste som pokker. Og jeg er lei av å gå å holde hele greia inni meg. Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Jeg er veldig flink til å...."hinte" hvis jeg kan si det sånn da. Sendte blant annet et småsøtt nattadikt over sms en kveld, hun ble ganske smigra over det:P Så jeg tror hun VET at jeg er interesert. Det som får meg til å undre mest er jo egentlig at hun fåreslo å møtes imorgen. Noen nevnte ovenfor at jeg sutra når jeg skrev "Jeg blir oppgitt siden jeg vil være alene med deg, men du tar jo ikke hintet din noob" (Jeg lo litt når jeg skrev det der:P) , men hun maste som pokker. Og jeg er lei av å gå å holde hele greia inni meg. Du har allerede bedt om hun med på Kino og hatt hun på baking. Så hun vet at du har lyst på ho . Du prater med henne hverdag i kantina , på msn, skype , sms osv. Når det blir så mye så detter du inn i vennesonen. Derfor trenger du ikke akkurat å hinte så mye mer. Når det kommer til jenter, jo mer man prøver å hinte. Så vet dem at du har lyst på ho. Og jenter tiltrekkes ikke av gutter dem får på matbordet. Når du sender et nattadikt, og når jenta ser på deg som en venn. Så vil ho ikke svare negativt. Uansett så er ikke nattadikt på sms veien å gå for sjarmere henne osv. Vist du har lyst på ho . Få hun til å jage deg. Ikke vær den person som tar intiativ til å holde kontakt. -Som sakt vi prater fra erfaringen, og har vært der du er nå engang. Viktigste er bare å ta dette innover seg og tenke va man kan gjøre bedre neste gang. Endret 2. november 2008 av Vizzy Lenke til kommentar
Gjest Guest_hm_* Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeh....Egentlig inviterte ikke jeg henne på baking:P Jeg sa jeg trengte hjelp, og hun ba meg hjem til seg selv. Venninna var også med. Sånn det var, men har vel knapt noe å si egentlig Lenke til kommentar
Trollpeis Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeh....Egentlig inviterte ikke jeg henne på baking:P Jeg sa jeg trengte hjelp, og hun ba meg hjem til seg selv. Venninna var også med. Sånn det var, men har vel knapt noe å si egentlig hehe... kjenner meg igjenn.. bortsett fra at det bli lite baking for tiden annbefaler at du ser filmen " Just Friend's ! " så får du deg kanskje en aha opplevese Lenke til kommentar
iamzim Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hvis hun inviterer med venner, er dette KUN for at dere ikke skal være alene! Sorry mate. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Enig med mange av de andre her, at du nok er mer venn enn potensiell kjæreste for henne. Men allikevel; ta sjansen! Jeg har angret mye på at jeg på f.eks ungdomsskolen lot et par gode "kandidater" glippe fordi jeg ikke turte å fortelle hva jeg følte, eller spørre om de ville holde kontakten etter at skolen slutta. Da er det bedre å hoppe i det, risikere et par triste dager, enn å alltid angre på at man ikke tok sjansen. For selv om livet så absolutt har gått videre på de 15 årene det er siden, så er det spesielt én person jeg fortsatt angrer på at jeg aldri gikk et skritt videre med... Samtidig er det mange som blir smigret når de blir fortalt at en annen liker dem på den måten, og det kan vekke følelser som man kanskje ikke merket tidligere. Jeg vet jeg er sånn... og selv om det ofte er mer en gutteting, så vil jeg tro mange jenter er sånn også. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Men bare så det er sagt er jenter forskjellige de også, jeg ble bedt på kino av ei engang og hun dro med seg venninna si, faktisk så var det venninna som inviterte meg for henne, hun var så sjenert at hun ikke turte selv. Men er en ting som er sikkert, hun var ute etter mer en bare et vennskap. Kan ikke si jeg fikk så veldig stor interesse for henne når hun knapt tørte å prate med meg, tørte såvidt å være aleine med meg i edru tilstand >.< Endret 2. november 2008 av Tmz Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Slik jeg tolker det er du dessverre til de grader i "friendzone". Og tipper hun sier kanskje til å se film med deg eller kino fordi hun ikke vil såre deg med et nei med tanke på at du tydeligvis er en veldig god venn for henne. Når det gjelder jenter må du vise interesse før de får vennetanker om deg i hodet, når de først har fått det er det ikke så mye du kan gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå