Gå til innhold

Sette inn "mini-cd" i macbooken?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det går ann å sette inn ein "mini-cd" ca halvparten så stor som ein vanlig cd i min macbook?

Har hørt noe om at man ikkje får den ut igjen osv?

Her er cd`en:

http://bildr.no/view/280233

Skal kjøre ein IR-dongle, men vil den som er nederst i høgre hjørnet på macen fungere via VMWare Fusion -> Windows? Da er problemet løst viss den skulle fungere..

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle det ikke fungere? Det har fungert på alle PC-er jeg har vært borti.

Fordi OSX har ikke IRDA, som er protokollen for infrarød dataoverføring. Av grunner som kanskje er sikkerhetsmessige. Det virker som det enste endringene en kan gjøre for parring er for å bytte Apple Remote. At receiveren kan utnyttes via bootcamp eller Virtuell installasjon av alternative operativsystem er tenkelig, men at det kan gjøres i OSX uten større utfordringer er mindre tenkelig.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Kopiere innholde på en vanelig CD? Jo det burde jo være fullt mulig. Bare finn en PC med en CD-ROM som fint kan lese av den mini-CDen, så lager du bare et CD-image i Nero eller hva annet brenneprogram en har tilgjengelig og brenner det til en vanelig CD. Eller hiv det på en minnepinne, som jeg tror er mer praktisk.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det ikke fungere? Det har fungert på alle PC-er jeg har vært borti.

Fordi OSX har ikke IRDA, som er protokollen for infrarød dataoverføring. Av grunner som kanskje er sikkerhetsmessige. Det virker som det enste endringene en kan gjøre for parring er for å bytte Apple Remote. At receiveren kan utnyttes via bootcamp eller Virtuell installasjon av alternative operativsystem er tenkelig, men at det kan gjøres i OSX uten større utfordringer er mindre tenkelig.

Nå tenkte jeg på CD-en.

Lenke til kommentar

Fordi størrelsen på disken ikke er egnet for måten en mater CDer til Superdrive. I stasjoner der en kan bruke mini-CDer har en mulighet å sette dem i en ramme eller direkte på spinnere for å sikre at den kommer riktig plassert inn i stasjonen. Det er min grunn for å tro at det å laste en mini-CD inn i en Superdrive vil være en raskere vei til et serviceverksted enn en løsning på å få drivere installert. Men om du vil teste det ut skal ikke jeg stoppe deg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg matet min MacBook med en slik mini-cd en gang, før jeg rakk å tenke meg om. Den satte seg selvsagt fast, men jeg hadde heldigvis ikke dyttet den helt inn så med hjelp av en pinsett og tålmodighet, fikk jeg den ut igjen og slapp å levere den til et verksted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...