oaeide Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Det er ganske lettfattelig å gjenopprette de etter scan ja, ligner litt på windows utforsker egentlig, og så haker vel man av de mappene man vil ha gjenoprettet før man starter prosessen (med å velge hvor filene skal etc). Men du må ha fullversjon, enten cracket eller betalt! Du kan lagre scan ja, så du slipper starte på nytt. Endret 2. november 2008 av oaeide Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Tar det like lang tid å opprette dataene når scanningen er ferdig ? Lenke til kommentar
oaeide Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Tar det like lang tid å opprette dataene når scanningen er ferdig ? Nei, mener det går relativt fort. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Tar det like lang tid å opprette dataene når scanningen er ferdig ? Tar ca like lang tid som det tar å kopiere filene normalt i windows. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Satse i hvertfall på at det er mulig å lagre enn form for rapport, sånn at hvis jeg kødder det til så slipper jeg 24 timer med skanning igjen. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Er ikke alltid nok med backup: http://en.gentoo-wiki.com/outage-10-08.html De viktigste punktene å huske med en backup er: 1. Hold den oppdatert. 2. Ha den dobbelt 3. Ha den et annet sted Alle punktene er viktige, men 3 lett å glemme og er spesielt viktig. Sett at man har to backups av alle bildene på DVD, En på loftet og en i kjelleren. I tillegg alt på en stasjonær PC. All den jobben med backup blir totalt bortkastet når huset brenner ned til grunnen. Oppbevar ALLTID kopi av alle bildene hos familie/venner eller i bankboks/postboks. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Når man ser prisene til Ibas så burde man ta backup av alle bilder osv. til annen disk eller DVD'er regelmessig. Koster jo ikke stort. Vel... skulle være unødvedig å poste linken 2 ganger... me nok om det. Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Prøvd med chkdsk i Windows? Er ikkje sikkert det er store problemet, muligens berre filtabellen som har kaka seg litt. Då burde chkdsk /r ordne problemet skulle ein tru. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Kan jeg ikke rote det enda mere med chkdsk ? Uansett så er det en time igjen med skanning nå, er veldig spent. Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kan jeg ikke rote det enda mere med chkdsk ?Uansett så er det en time igjen med skanning nå, er veldig spent. Du må iallfall vente til den andre scanninga er ferdig. Eg hadde sjølv eit minnekort som viste lignande symptom som disken din. Chkdsk gjorde iallfall susen der. Er verdt eit forsøk om anna software ikkje klarar å hente ut bildene dine. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Ok, nå er skanninga ferdig. Jeg fant alle bildene tror jeg. Jeg merket katalogene som jeg villa ha og og nå driver pc'en og kopiere alt over på en annen harddisk. Jeg har ikke testet om bildene fungere ennå, men dette ser lovende ut. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Så, hva har vi lært av dette? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Så, hva har vi lært av dette? Lagre ting på 1 harddisk, for å spare tid og penger. Går det dårlig, tar man file-rcovery Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Så, hva har vi lært av dette? Lagre ting på 1 harddisk, for å spare tid og penger. Går det dårlig, tar man file-rcovery Den satt For være littegrann on-topic har jeg selv tatt backup av de viktigste filene, altså HD filmene og musikken... er nokk ikke dumt det Endret 2. november 2008 av IronMartin Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Nå er prosessen ferdig med å kopiere over på "frisk" harddisk. Har åpnet 2-3 bilder og de funker. Jeg tørr ikke å åpne mere før jeg har kopiert over på DVD plater. Men gutta boyz dette ser ut til å funke. FY f... nå er jeg glad tror jeg. Men er det noen som har noen meget gode tips/råd med dette å lagre. Er eksterne harddisker like gode som interne ? Isåfall hvilke anbefaler dere ? Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Fint at det ordnet seg da Angående eksterne disker, er jeg fornøyd med WD bøkene mine. ''Hr. Grønn Sirkel'' og ''Fru Blå Strek'' ser så majestetiske ut der de står på toppen av alt annen drit. WD My Book er jo også det vanligste hvis du skal ha det eksternt. Gode disker, ikke dyre... Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Fint at det ordnet seg da Angående eksterne disker, er jeg fornøyd med WD bøkene mine. ''Hr. Grønn Sirkel'' og ''Fru Blå Strek'' ser så majestetiske ut der de står på toppen av alt annen drit. WD My Book er jo også det vanligste hvis du skal ha det eksternt. Gode disker, ikke dyre... Må seie meg enig her, har sjølv fleire WD-bøker, og dei fungerar upåklagelig. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Nå som du har kopiert ut data....prøv chkdsk /r på disken. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Det føles som om jeg har vunnet i lotto nå Har naturligvis tenkt mye på elektronisk lagring nå, og lurte litt på : Når jeg nå brenner bildene på dvd og ønsker å spille av samme dvd'platene om si cirka 10 år. Er det noen fare for at dataene på platene kan forsvinne av seg selv eller kan en dvd plate vare "evig" ? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Bra jobba gutta Selv har tar jeg alltid sikkerhetskopiering av viktige data kontinuerlig, bruker harddisker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå