Feltherre Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hei Jeg kjøpte meg nettopp en Blue-Ray spiller,en Sony BDP S300, og når jeg kom hjem så prøvde jeg å fyre opp en Blue-Ray film. Men jeg møtte på et rart problem. Bildet på skjermen er helt rart og jeg er usikker på om det er filmen eller blueray spilleren som er feilen. Halvparten av bildet blir dratt nedover skjermen sånn at det blir umulig å se.Jeg legger ved et par bilder: Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ettersom du får feilen også i spillerens menysystem, så tyder det på at det er spilleren som har en feil. Dette bør gå som en såkalt DOA sak, det vil si at de bytter spilleren i en ny. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Kjipt, regner med at det ikke blir noe sak å bytte den uansett. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Nå har jeg byttet BLue-Ray spilleren men jeg får fortsatt det samme problemet. Ser ikke ut som det er Blue-Ray spilleren som er feilen her. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Regner med at du har lest gjennom bruksanvisning ved installasjon, men bare for sikkerhets skyld... har du stilt spilleren inn på en oppløsning som TV'en takler? Har du forsøkt med en annen kabel? Har du forsøkt å koble andre signalkilder til samme inngang på TV'n? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Regner med at du har lest gjennom bruksanvisning ved installasjon, men bare for sikkerhets skyld... har du stilt spilleren inn på en oppløsning som TV'en takler? Ja,jeg har lest bruksanvisningen men fant ingen hjelp i den. Ja,jeg har prøvd de fleste oppløsninger uten noe hell. Problemet er at jeg kan ikke se alle instillingene siden halve skjermen er utrolig uklar.Må nok prøve med en annen skjerm. Har du forsøkt med en annen kabel? Nå her jeg ingen annen HDMI kabel tilgjengelig så får ikke prøvd den med en annen kabel enda. Har du forsøkt å koble andre signalkilder til samme inngang på TV'n? Viss du tenker på HDMI inngangen så har jeg ingenting annet som kan kobles inn i HDMI inngangen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Da vil jeg anbefale deg å ta spilleren med til noen andre som har en TV med HDMI inngang og teste den der. Hvis du fortsatt har samme problem, prøv en annen HDMI kabel, for eksempel om de du besøker har en liggende. Du har ikke flere HDMI innganger på TV'n som du ikke har sett? F.eks på siden, i front eller skjult et eller annet sted bak TV'n? Du har sjekket at det ikke er innstillinger på TV'n som står feil i forhold til spilleren? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Da vil jeg anbefale deg å ta spilleren med til noen andre som har en TV med HDMI inngang og teste den der. Hvis du fortsatt har samme problem, prøv en annen HDMI kabel, for eksempel om de du besøker har en liggende. Du har ikke flere HDMI innganger på TV'n som du ikke har sett? F.eks på siden, i front eller skjult et eller annet sted bak TV'n? Vel,ikke som jeg vet om. Tror det bare er en HDMI inngang. Forresten så har jeg en Samsung LE27S71B. Du har sjekket at det ikke er innstillinger på TV'n som står feil i forhold til spilleren? Nå vet jeg ikke hvordan instillingene bør være. Men jeg kan ikke forestille meg at jeg har gjort noen instillinger som gjør at bildet blir som det blir. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn jeg har gjort. Men ta spilleren med til noen andre med flatskjerms-TV... da får du ihvertfall bekreftet om det er TV, avspiller eller kabel det er noe feil med. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn jeg har gjort. Men ta spilleren med til noen andre med flatskjerms-TV... da får du ihvertfall bekreftet om det er TV, avspiller eller kabel det er noe feil med. Takk for hjelpen. Skal prøve dette. Noen som vet hvordan jeg kan stille Tv instillingene tilbake til fabrikk innstillingene ? Jeg mistenker at jeg kan ha stilt på noe i tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå