Slacks Skrevet 17. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Komplett sekk med en del lagsutstyr, mat og vann på sommeren er vel kanskje 30-35 kg. Hvis du bærer samband eller teltet (7/8-duker) blir det 10 kg ekstra. I tillegg har du gru og våpen på kanskje 8 kg tilsammen.Sekken er forøvrig jævlig god å bære, og det er stort sett beina, kondisen og balansen som merker at du bærer tungt. heehe, hørtes tungt ut ja, burde jeg trene meg opp til å gå med tung sekk før innrullering? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Det høres kanskje tungt ut, men det går overraskende bra for selv små personer. Men du taper selvfølgelig ingenting på å trene deg opp med tung sekk, så lenge du ikke ødelegger ryggen på det. Det er utelukkende positivt for både deg og dine medsoldater om du er flink å gå med tung sekk. Lenke til kommentar
voüshvaggi fyrsten Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Du burde ha hatt en sekk på ryggen før for å si det sånn! Trenger ikke nødvendigvis være i kongeform, men trur det er gåing med storsekken som de fleste ryker ut på.. Btw, Elvenes Gjørmeløype er NATOS tyngste gjørmeløype Endret 17. november 2008 av voüshvaggi fyrsten Lenke til kommentar
Burnham Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Som du sikkert har hørt før: Tren deg gradvis oppover. Ikke begynn på 35 kg. Det er ikke nødvendigvis det å trene seg opp til å gå med sekk som er viktigst. Det er mye viktigere å lære seg å tilpasse sekk og utstyr slik at det blir lettere å gå. Du vil merke en enorm fremgang ila de første månedene. Dog, dette er vanskelig å trene på i forkant av innrykk, ettersom du mest sannsynlig ikke har tilgang på utstyret du skal bruke. Hør for all del på sersjanten når han viser deg hvordan du skal pakke og tilpasse utstyret; her finnes det mange gode tips som hjelper deg i begynnelsen. Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 http://www.youtube.com/watch?v=5vRlO9n9oGE Sjekk ut denne. hvorfor funker den ikke lenger? den var jo uber fet! Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Har vondt for å skjønne hvorfor man skulle fjerne den. Kanskje den ikke var ferdig? Manglet jo en del elementer fra grensetjenesten, var mye grkpu. Lenke til kommentar
6Bravo2 Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Har vondt for å skjønne hvorfor man skulle fjerne den. Kanskje den ikke var ferdig? Manglet jo en del elementer fra grensetjenesten, var mye grkpu. den filmen er, som eg har sjønt det bare introen til den filmen som kommer, jeg er en av "hovedpersonene" i filmen:P de hadde ca 20 timer med film av laget mitt fra GRKPu og fra grensa.. noen sier det kommer en film til på 6 minutter, andre sier det kommer en på 20 minutter ..er vel bare å vente å se. ååå så vi hatet når vi gjekk innmarsjen på vinterdrill, og kamerateamet suste rundt oss på scuter og ropte "ikke se i kameraet"... ah, vinterdrill ...#mimre, mimre# Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Vet du om det er noe sted man kan henvende seg for å få/kjøpe resterende film-materiale? Men om det bare er en forsmak, hvorfor fjerne den? Prøver de å skape en etterspørsel? Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 hva er GRKPu? Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Grensekompani/utdanning, eller som noen vil si, helvete på jord Kompaniet der man tilbringer første halvår. Søk, og du vil finne side opp og ned om tilværelsen der. Er på en måte en rekruttperiode som varer i et halvt år. Lenke til kommentar
Slagathor Skrevet 28. november 2008 Rapporter Del Skrevet 28. november 2008 Skal til GSV forhåpentligvis til innrykk 22 jul 09, når er det vanlig å få en bekreftelse hvor du kommer inn? Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 28. november 2008 Rapporter Del Skrevet 28. november 2008 Kommer vanligvis på våren tror jeg, kanskje mars/april. Lenke til kommentar
Slagathor Skrevet 28. november 2008 Rapporter Del Skrevet 28. november 2008 Såpass ja, er veldig oppspilt på hvor jeg skal, er virkelig satt inn på å gjøre det bra.. Hørt noe om å ringe VPV for å finne ut hvor og når du har innrykk, er det sant? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 28. november 2008 Rapporter Del Skrevet 28. november 2008 Såpass ja, er veldig oppspilt på hvor jeg skal, er virkelig satt inn på å gjøre det bra.. Hørt noe om å ringe VPV for å finne ut hvor og når du har innrykk, er det sant? Ja man kan ringe. Det er sant. Lenke til kommentar
Slagathor Skrevet 28. november 2008 Rapporter Del Skrevet 28. november 2008 Sendte mail, gått en stund, så jeg tror jeg skal mase dem ihjel om hvor jeg skal, militæret er det jeg ser mest fram til med neste år Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. november 2008 Rapporter Del Skrevet 28. november 2008 Det er ikke sikkert de vet ennå hvor du skal. Er vanligvis en grense på hvor lenge i forveien de planlegger konkret. Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Når jeg var på sesjon sa jeg at jeg ikke ville til GSV eller garden... Jeg havna på GSV... Det første halvåret er et helvete, spesielt vinterkontigenten, Jeg har enda små frostskader på tærne. Men hvis man klarer det første halve året og kommer på grensa, vil jeg anbefale GSV.. Jeg ville ikke valgt noe annet.. Lenke til kommentar
Slagathor Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Nå har de meg inne til "saksbehandling" så når de vet det vil de forhåpentligvis gi meg infoen jeg trenger.. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg reist opp nå Lenke til kommentar
kesv Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 Det heter ikke studiepoeng. Dessuten gir befalsskole 2, og ikke 10. Samme gir vanlig førstegangstjeneste. Jeg fikk 25 poeng for fullført UB-kurs + 5 poeng for obligatorisk Org/Ledelseskurs. Så... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 Det heter ikke studiepoeng. Dessuten gir befalsskole 2, og ikke 10. Samme gir vanlig førstegangstjeneste. Jeg fikk 25 poeng for fullført UB-kurs + 5 poeng for obligatorisk Org/Ledelseskurs. Så... Da snakker vi om en annen type poeng, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå