Burnham Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det heter ikke studiepoeng. Dessuten gir befalsskole 2, og ikke 10. Samme gir vanlig førstegangstjeneste. Kjenner som sagt ikke til systemet. Er 2 medregnet alderspoeng? Lenke til kommentar
Slagathor Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Skal inn til GSV neste år forhåpentligvis, noen som har ett informasjonshefte elns som forklarer når det er innrykk og de forskjellige grenene? Grensevakt FTW Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Dette er vel den beste informasjonen. Når du er oppdatert på innholdet der kan du søke deg litt rundt i forskjellige forum. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Når bør jeg egentlig begynne å mase på vernepliktsverket for ende opp der jeg ønsker? Er det slik at jeg bare kan sette opp hæren på valg? ikke f.eks en bataljon innenfor hæren? Synes det med ønsker ble nokså tullete når jeg var på sesjon.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Drit i sesjon. Har du vært på sesjon, kan du begynne å mase allerede nå. Når vil du inn? Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Drit i sesjon. Har du vært på sesjon, kan du begynne å mase allerede nå. Når vil du inn? Juli-august 09 hadde vært å foretrekke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Finn ut hvor du vil være, ring vpv i morgen og si du vil dit. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Finn ut hvor du vil være, ring vpv i morgen og si du vil dit. Will do. Thanks. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Finn ut hva du vil drive med da, før du ringer. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Finn ut hva du vil drive med da, før du ringer. Ja, men bør jeg sette opp flere ønsker? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det tviler jeg på at du får muligheten til overhodet. De du snakker med på 03003 setter deg der du vil, om det er plass der (og det får du vite på telefonen). Hvis ikke, ringer du igjen neste dag, for da kan folk ha funnet ut at de vil en annen plass. De har også et ventelistesystem, men det funker ofte dårlig i praksis. Lenke til kommentar
voüshvaggi fyrsten Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 http://www.youtube.com/watch?v=5vRlO9n9oGE Sjekk ut denne. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Kongefilm! Er det P&I som har laget den? Lenke til kommentar
Burnham Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Nei, dette er laget av et sivilt selskap. Synd de ikke fikk med gjørmeløypa på Elvenes grensestasjon, også kalt "Norges hardeste gjørmeløype" Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Var vel også på tide at "Med øyet mot øst" fikk seg en oppfølger. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har den i 720x567, men vet ikke hvor jeg kan legge den, eller om jeg kan legge den ut. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har den i 720x567, men vet ikke hvor jeg kan legge den, eller om jeg kan legge den ut. Den var jo nice da! Så konge ut og hardt. Må man være meget stor og sterk for å gå med såpass tunge sekker? Så litt tyngre ut en skolesekken liksom.. Som det tidligere er sagt i denne tråden er det (mye) mindre gåing med sekk i f.eks 2.bn. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Trenger ikke være stor og sterk. Det viser seg - jevnt over - at de tynne og seige bærer best. Selvsagt er det mange naturlig store gutter som også bærer bra, mens fitness-gutta ofte heller i motsatt retning. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Komplett sekk med en del lagsutstyr, mat og vann på sommeren er vel kanskje 30-35 kg. Hvis du bærer samband eller teltet (7/8-duker) blir det 10 kg ekstra. I tillegg har du gru og våpen på kanskje 8 kg tilsammen. Sekken er forøvrig jævlig god å bære, og det er stort sett beina, kondisen og balansen som merker at du bærer tungt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå