Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke alle harddiskene, og de som blir funnet må formateres.

Anbefalte innlegg

Finner ikke alle harddiskene, og de som blir funnet må formateres.

I pc-en har jeg 1x 80 gb harddisk denne fungerer flott, den er på egen IDE kabel og er på master ifra HK.

Mens de to andre 2x400 gb harddisk fungerer ikke, finner ingen av de i BIOS men den ene partisjonen popper opp i min datamaskin og sier ifra om at den trenger formateres, dette er uaktuelt da det er derfor jeg har satt disse harddiskene i denne pc-en for å få ut filer ifra de to harddiskene.

Jeg har gått inn på diskmgmt.msc når jeg hadde den ene partisjonen på min datamaskin, der vises hele ene harddisken men der det ligger filer står som unlocated elns. :(

Hvordan få ordnet dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Her er loggene etter at jeg trikset og fikk frem harddiskene.

Jeg satt hele pc-en sammen på nytt, satte OS harddisk og enn av de harddiskene på 400 gig på samme IDE kabel med OS som master da funket det å få frem alle harddiskene men det står at jeg må formatere de på 400 gig for å få brukt de :(

Lenke til kommentar

Disk 1 og 2 som er problematiske.

MBR er ikke initialisert på vanlig måte, inneholder kun partisjonstabell. Dette er ikke noe problem, men kanskje en del av symptomet.

Partisjonstabellen sier at den er 70 GB, mens bootsektor sier at den er 400 GB. Da er det naturlig at Windows ikke kan åpne den.

Dette er ikke noe standard problem. Ville forsøkt TestDisk for å se om den kan rette opp partisjonstabellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...