Gå til innhold

Tips til drikk, med alkohol, for en som trenger noe nytt!

haarod

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev i Drinktråden; Gimlet er tidenes mest geniale drink. Den er enkel, smaker godt og kan ikke tenke meg at en blir fort kvalm av den.

Gimlet:

4 cl. Gin (For eks. Bombay Sapphire, som jeg foretrekker)

4 cl. Rose's Lime (Noen liker best fersk limejuice, men jeg syns det blir litt for surt. Passer ikke like bra med Gin.)

Shake sammen med litt is og server i Rocks-glass, kanskje med en liten limeskive.

Kan også lage Vodka Gimlet eller Tequila Gimlet, men Gin gir best smak.

Endret av G.Julius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg skrev i Drinktråden; Gimlet er tidenes mest geniale drink. Den er enkel, smaker godt og kan ikke tenke meg at en blir fort kvalm av den.

Gimlet:

4 cl. Gin (For eks. Bombay Sapphire, som jeg foretrekker)

4 cl. Rose's Lime (Noen liker best fersk limejuice, men jeg syns det blir litt for surt. Passer ikke like bra med Gin.)

Shake sammen med litt is og server i Rocks-glass, kanskje med en liten limeskive.

Kan også lage Vodka Gimlet eller Tequila Gimlet, men Gin gir best smak.

Jeg har prøvd mye rart på byen, men aldri Gimlet..

Jeg liker Gin når den er døyvet, og elsker Lime i alle varianter.

Virket som det er mye lime i denne, 50%? Rose's er jo ganske.. kraftig. Hvor mye skinner Gin-smaken gjennom i denne drinken?

Er man forøvrig glad i litt syrlige saker, kan Classic Daiquiri anbefales. Ikke no banana, strawberry eller slush her, bare rom, lime og sukker.

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/01/18/489250.html

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd mye rart på byen, men aldri Gimlet..

Jeg liker Gin når den er døyvet, og elsker Lime i alle varianter.

Virket som det er mye lime i denne, 50%? Rose's er jo ganske.. kraftig. Hvor mye skinner Gin-smaken gjennom i denne drinken?

489250.html[/url]

Ja, 50 % Lime, hvis en bruker Rose's i hvertfall. Det smaker mye Lime, men jeg syns også du får fram den gode einersmaken i Gin, som for øvrig passer utmerket med Lime.

En skrev at den virket kraftig og det er den, men hvis en bruker shaker blir den så kald at en ikke merker alkoholen. Lime generelt fjerner alkoholsmak.

Lenke til kommentar
Easy peasy.

Black Russian

Du blander sammen 4 deler (valgfri men smakløs, altså ikke citron eller noe slikt) vodka og 2 deler Kahlua som du tar med på festen, og drikker dette sammen med isbiter du finner på festen i et whiskyglass/lavt glass.

Evt. kan du ha med fløte og helle i toppen av glasset(gratulerer, du har nå en White Russian), men ikke rør rundt! I en WR skal BR'n drikkes gjennom fløten.

Noen mener den skal røres ut, eller at man skal ha BR i bunn av melkeglass og fylle opp med melk. Dette er helt feil.

Så there u go, to superenkle, men deilige, mannete drinker!

Black Russian

White Russian

Eller så kan man kjøpe sånn half-n-half sort hvit flaske på polet og bruke den på lik måte! :p

Sheridans.jpg

Hmm.. etter litt mer undersøkelse virker det som om det ikke er white russian..? Uansett så passer den beskrivelsen, og smaker godt!

Lenke til kommentar
Easy peasy.

Black Russian

Du blander sammen 4 deler (valgfri men smakløs, altså ikke citron eller noe slikt) vodka og 2 deler Kahlua som du tar med på festen, og drikker dette sammen med isbiter du finner på festen i et whiskyglass/lavt glass.

Evt. kan du ha med fløte og helle i toppen av glasset(gratulerer, du har nå en White Russian), men ikke rør rundt! I en WR skal BR'n drikkes gjennom fløten.

Noen mener den skal røres ut, eller at man skal ha BR i bunn av melkeglass og fylle opp med melk. Dette er helt feil.

Så there u go, to superenkle, men deilige, mannete drinker!

Black Russian

White Russian

Eller så kan man kjøpe sånn half-n-half sort hvit flaske på polet og bruke den på lik måte! :p

Sheridans.jpg

Hmm.. etter litt mer undersøkelse virker det som om det ikke er white russian..? Uansett så passer den beskrivelsen, og smaker godt!

Det der er nok langt fra White russian, det er bare en ublandet kaffelikør, alá baileys eller dooleys.

Du mangler jo det viktigste, vodka.

Kahlua/Tia Maria er riktignok også kaffelikører, men smaker fullstendig annerledes da de ikke er blandet med melk/fløte.

Det hvite i Sheridans tror jeg forøvrig ikke er ren fløte, og uansett skal som sagt fløten flyte som et lite lag på toppen av vodka-kahlua'en.

Lenke til kommentar
Jeg har foreslått dette for flere, og stort sett alle som har smakt drinken ELSKER DEN.

Du trenger to ting, og isbiter selvfølgelig.

Det ene er 7up, det andre er blåbær-vodka fra smirnoff. Bland 1/4 av spriten med brus og isbiter, og nyt ;)

Den hørtes god ut, men jeg er 18 år så jeg får ikke kjøpt noe over 22%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...