Gå til innhold

Tips til drikk, med alkohol, for en som trenger noe nytt!

haarod

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en noe godt jeg kan drikke når jeg er på fest, som ikke krever for mye forberedelser og for mye miksing. Vanligvis drikker jeg øl, men da kreves det uhorvelig store mengder. Også har jeg også prøvd "Mickey Finn" og f.eks. Kalinka blandet med sprite eller battery, noe som blir altfor søtt. Også har man fisherman, som faktisk ikke er så ille, men som heller ikke er noe særlig å drikke for mye av.

Noen tips til meg som er innenfor disse preferansen?

-Ikke for søtt

-Kan drikkes en del av

-Ikke øl/cider/rusbrus (alt som er under 7%)

Vurderer å kjøpe noe sterkøl neste gang jeg skal drikke, men det jeg har hørt om det har ikke vært noe særlig.

Endret av haarod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sterk-øl blir du nok fort kvalm av hvis du bøtter nedpå. Ringnes sitt pol-juleøl på 6,5% er riktignok ganske så mildt, og kan være et alternativ etter hvert nå som man trer inn i november og ikke er så altfor mye på bølgen vedr. at juleøl kun skal drikkes i desember. Dette ølet fra Ringnes pyntet med blå jule-øl-etikett fungerer, utenom desember, som en knallgod, kraftig bayer. Men så var jo ikke dette bra nok for deg, da. Ser den. Dette er nok ikke et fullverdig alternativ og blir nok fort litt kvalmt dersom man kommer opp i 6-7-8 flasker.

Vet ikke helt hva jeg skal si her. Det er vel på tide å venne seg til brunt brennvin. La meg få anbefale en mild og usukret cognac fra vår alles kjære Jon Berthelsen. Har drukket en halvliter av denne (etter 3 øl) uten å bli så altfor uggen dagen derpå. Det at den ikke er så kvalmende søt hjelper nok veldig på.

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...umpTo=OfferList

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker at du holder deg unna øl(alkohol). Det er skadelig for helsa og drikke for mye Øl. ;)

Sprit og ein form for sur væske. Brus f.eks.?

Brus som sur væske?? hmm det har jeg lyst til og prøve :thumbup:

Så du at han spurte om argumenter for ikke å drikke?

Jeg så omtrent det motsatte, nemlig at han trengte tips til drikke.

Veldig unødvendig post det der.

Uansett, kjøp deg noe vodka (40%) eller hjemmebrent (60-96%) og bland med sur brus.

Husk å ikke blande sterkt, da smaker det direkte vondt.

Schweppes lemon er veldig god sammen med sprit, samme med fanta exotic.

Fanta exotic blir veldig fort søt da, så jeg anbefaler at du kjøper sånn sitronsaft(syre?) på flaske og blander oppi.

Senere på kvelden, etter du har blitt full på dette, så funker jo det meste uansett hvor søtt det er (med mindre det er alt for søtt og du spyr av det). :)

Endret av Zodiiac
Lenke til kommentar

schweppes lemon og sprit?

fjellbekk mix + sprite + sprit ?

du kan også stikke innom en butikk som selger litt drinkmix og kjøpe deg en boks sour mix ,

1 del sprit

1 del sour mix

4 deler sprite

namnam , sur\søt drink som enn ikke blir kvalmen av :D

kan også annbefale hvitvin som dr.loosen , tysk vin som har rundt 8% alc

kan vel også annbefale å kjøpe en hvitvin med høy alc% og blande 50\50 vin og sprite

her må det mye isbiter til, da er det knall godt :D

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Easy peasy.

Black Russian

Du blander sammen 4 deler (valgfri men smakløs, altså ikke citron eller noe slikt) vodka og 2 deler Kahlua som du tar med på festen, og drikker dette sammen med isbiter du finner på festen i et whiskyglass/lavt glass.

Evt. kan du ha med fløte og helle i toppen av glasset(gratulerer, du har nå en White Russian), men ikke rør rundt! I en WR skal BR'n drikkes gjennom fløten.

Noen mener den skal røres ut, eller at man skal ha BR i bunn av melkeglass og fylle opp med melk. Dette er helt feil.

Så there u go, to superenkle, men deilige, mannete drinker!

Black Russian

White Russian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...