Gavekort Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hei! Jeg er svært fuktig på føttene mine, og det får dem svært kalde, uansett om de ikke har vært utsatt for varme så svetter de, hvorfor er det slikt? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 At man er kald eller svetter i ekstremitetene er som regel genetikk, men i noen tilfeller så kan det være et varseltegn på annen sykdom. Er du ikke innen noen risikogruppe (dvs fedme, hjertesykdommer i familie,) og har ingen andre symptomer som at du er ofte trøtt, smerter i brystregionen, smerter som stråler ut fra bryst til arm eller andre slike symptomer så kan du sikkert ta det rolig. Du får nesten nevne dette til fastlegen din så kan dere kanskje finne ut hva årsaken til dette kan være. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Jeg har trolig hemokromatose, og sliter med leddproblemer og smerter i ribbein som kommer og går, er smålig undervektig og har et greit blodtrykk. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Regner med at du har undersøkt smertene i ribbeinene hos lege? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Regner med at du har undersøkt smertene i ribbeinene hos lege? Nei, men det er snakk om høyre side, og det har vært borte en stund nå. Jeg har planer om dette. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det er bra du skal undersøke det, tror ikke jeg hadde uroet meg mye når det er veldig enkelt å få smerter mellom ribbeina pga stress eller andre forhold. Har selv vært plaget med smerter I hele brystregionen som har blitt sjekket grundig ut hos lege (med blandt annet en sånn sykkeltest) men psyken kan fort få seg en knekk om man er engstelig og dette kan da slå ut i slike smerter. Men har man som sagt ikke noe problemer med stress og lever et avslappet og bra liv så bør man være forsiktig og passe på om det blir endringer i formen, spesielt med tanke på kraftige smerteanfall og pusteproblemer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Tror formen skal være i orden, er ikke den som trener hver dag og putter i meg proteiner o.l. Jeg går ofte og holder meg nokså aktiv. Men jeg tror jeg skal ta meg en tur til legen og få sjekka dette, og i tillegg til å få vite om jeg virkelig har hemokromatose. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå