Gå til innhold

Noen flere som har skaffet seg Quantum of Solace?

SAS1984

Anbefalte innlegg

Plukket opp det nye 007 spillet: Quantum of Solace til Xbox360 i dag, sammen med Fallout 3.

Og jeg må si at jeg sitter igjen med blandede følelser etter å ha spilt 007 en times tid. Nå skal det i utgangspunktet sies at jeg ikke hadde spess. Store forventninger til spillet, bassert på EAs ALT for lange tyning av lisensen, med det resultat av en serie med middelmådige Bond spill.

Grunnet til kjøpet, var vel egentlig veldig spontant.. Da jeg kom inn på EB Games, så jeg 007 flashet, med sin "blanke" skrift i en kombinasjon av gull og sølv (Collectors Edition), og håpet om et nytt "GoldenEye" (Som vi alle elsket for N64en, tilbake i gode, gamle dager), gjorde at spillet måtte bare kjøpes.

Etter å ha spilt det en times tid, sitter jeg vel egentlig igjen med følelsen av at det var som forventet. Hakket over middels. Treyarch har lenge skrytt av at spillet unytter COD4 "engine" kraft til det ytterste, noe som i dette tilfelle viste seg å være fullstendig BULLSHIT!

Karakter-Teksturene er skarpe.. Og til dels visse omgivelser, men fjern objekter som "gjenstander langt unna, samt bygninger", fremstår lav-detaljert, på høyde med PS2ens storhets tid. Det samme gjelder vannet.. Fullstendig dødt og dårlig animert. Og mangelen på AA, samt jaggies på diverse ting, kan ikke gjøre noe annet enn å skuffe.

Selve gamplayet virket i og for seg greit nok.. Kontrollene er tilsvarende COD4/COD:WaW og kniven er byttet ut med en "close-takedown", ikke ulik James Bond´s amerikanske kollega Jason Bourne, som glimtet i sitt spill for ca. Et halvt år siden.

Selve bevegelsene og gunplayet er rimelig smooth. Grafikken, selv med de overnevte, negative perspektivene er HELT grei, og frameraten er stabil.I tillegg har de inkludert et dekningssytem, veldig likt Rainbow Six: Vegas 1 og 2, hvor en kan ta dekning bak gjenstander, og lene seg over for å ta ut fiender i skjul... Dette funker meget bra. Nå har jeg ikke fått testet multiplayeren ennå, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Sålangt, så ligger spillet på en 7/10 for min del.

Noen flere som har planer om å skaffe/ har allerede skaffet seg spillet?

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...