Windkin Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Tenkte jeg skulle kjøpe en nettpc til kona, som hun kan bruke når hun studerer, men er litt usikker på hvilken jeg bør velge. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe msi wind med 6 cellers batteri, men det kan ta en stund før den er mulig å få tak i. Jeg vurderer nå om jeg skal gå for den med 3 cellers batteri og 160 Gb HDD, men synest kanskje 4300 kr er litt mye for en slik pc. Spesielt med tanke på at jeg må investere i en ekstern DVD-brenner i tillegg. Noen som har erfaringer med denne maskinen eller har andre forslag? Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Fikk min MSI Wind med 160gb harddisk for noen dager siden og er storfornøyd Et godt alternativ er Asus EEE 1000H. Stort sett samme maskina som MSI Wind, bare at den kommer med 6 celler batteri som standard Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Takker for svar! Noen som vet om det er noe annet enn HDD størrelsen som er forskjellig på 80 og 160 Gig versjonen av wind? mener å huske at 80 gig versjonen kostet 3400 kr. 160 koster nå 4300 kr. betaler man her 900 kr for 80 gig ekstra eller er det noe mer snadder i tillegg? Noen som vet hvordan tastaturet på asus eee 1000H er? Vet at wind har fått mye skryt for akkurat dette. EDIT: Er det mulig å oppgradere til 2 Gb RAM på disse maskinene uten å bryte garantien? Endret 1. november 2008 av Windkin Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Liten sammenligning mellom MSI WIND U100 og ASUS EEE 1000H Fordeler med MSI WIND - Vekt - Bedre touchpad og tastatur. (OBS: Ctrl og fn er byttet om, fn er nederst til venstre.. ) - Bedre batteritid (Med 6-cellers batteri, 3 er standard.. ) - Tynnere en 1000h Fordeler med 1000H - Design (Etter min mening) - WiFi 802.11 n - 6 - celler batteri (MSI kommer med 3 som standard) - Billigere - Bedre høytalere - Bedre innsynsvinkel - Knapp for å skifte skjermoppløsning - Ctrl er på "rett plass" WIND har 40 min bedre batteritid med 6cellers batteri, men den modellen er ikke tilgjengelig i Norge, og kommer tidligst etter nyttår.. Så i realiteten er EEE best på batteritid.. Om Prisen på WIND med 6cellers batteri er lavere en 1000H er den det beste kjøpet. Jeg har ikke prøvd noen av maskinene, dette er intrykk jeg har dannet meg ved å leste tester og forum. Endret 1. november 2008 av hardcoregamer93 Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Prisen på wind nå med 3 cellers batteri er faktisk høyere enn eee 1000H med 6 celler. Noen som vet om det er mulig å oppgradere minnet uten å bryte garantien? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Fullt mulig på begge modellene. Men det er enklest å gjøre på asusen. Jeg har prøvd begge maskinene og foretrekker 1000H, men det er meg da. Ang. tastaturet. Det er akkurat stort nok til at jeg skriver touch uten å "slite". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå