iviking Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Bor for øyeblikket i Tyskland, og kommer sansynligvis til å bo her de neste syv årene, med noen besøker til Norge. Jeg bor utenfor byen hvor de produserer Audi å vil gjerne kjøpe en brukt bil. Tenkte opp til 10.000 Euro. Noen som har erfaring med bruktbilkjøp i Tyskland? Planen er altså ikke å importer til Norge, men bruke den i Norge maksimalt noen måneder i året. Er dette mulig? Tenker forøvrig hovedsaklig på Audi, men er åpen for andre forslag. Er Bensin eller Diesel best nå? Hvor gammel bør den maksimalt være, og hvor langt bør den maksimalt ha kjørt? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det er strenge regler for bruk av utenlandsregistrerte biler i Norge selv om du bor fast i utlandet. Så vidt jeg husker så må du søke (!) om å få bruke din egen utenlandsregisterte bil i Norge når du er hjemme på besøk. Nå som det er sagt, generelt sett får du mye (og da mener jeg mye) mer for pengene når det gjelder bruktbiler i Tyskland en i Norge. Tyske regjeringen skal forresten kutte avgiftene på nybiler i tyskland for å stimulere økonomien, kanskje en ide å vente til det blir en realitet og kjøpe en helt ny bil? Har du hatt den i minst 3 år mens du bor i utlandet er den gratis med på laget når/hvis du flytter hjem Lenke til kommentar
iviking Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Interesant. Det er også en mulighet å la den bli her, men det hadde jo vært mye kjekkere å kunne bruke den til å kjøre til Norge i ferien osv. Vet du noe om når avgiftskuttet blir en realitet? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=523525 (VG Nett) Den tyske regjeringen ønsker å fjerne avgiftene på nye biler for å stimulere salget og hjelpe den kriserammede industrien. Står desverre ingenting om når, så om det passer for deg eller ikke, er vel avhengig av hvor prekært det er for deg å få bil nå Lenke til kommentar
Selle Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Har du hatt den i minst 3 år mens du bor i utlandet er den gratis med på laget når/hvis du flytter hjem Det er veldig godt mulig jeg tar feil, men ble ikke den regelen endret for noen år siden? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Den regelen er avskaffet, ja. Det eneste du kan "spare" på i så måte er hvis bilen er noen år gammel, da får du fradrag for hvert år den er gammel, men jeg vet ikke hvor mye det er snakk om pr. år. Lenke til kommentar
drz Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ville anbefale deg å kjøpe bensin, alltid mere morro en å ha en minitraktor under panseret =) I norge har ihvertfall prisen på audi A8 sunket drastisk, vet ikke om det gjelder tyskland også. Vurdert en a6 stasjonsvogn fra 2006, eller kanskje en ny a5? Hvis du har litt sansen for bil så kunne du jo sett om du fikk tak i en S6 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Vurdert en a6 stasjonsvogn fra 2006, eller kanskje en ny a5? Hvis du har litt sansen for bil så kunne du jo sett om du fikk tak i en S6 Selv om bilene er billigere i Tyskland betyr det ikke at de er gratis. 10 000 euro er ikke mer en 87 000 kroner. Lenke til kommentar
drz Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 haha så ikke den 10 000 euro greia. Men en ikke helt ny s6/a8 burde du klare å få tak i for det =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå