Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bruktbil i Tyskland

iviking

Anbefalte innlegg

Bor for øyeblikket i Tyskland, og kommer sansynligvis til å bo her de neste syv årene, med noen besøker til Norge. Jeg bor utenfor byen hvor de produserer Audi å vil gjerne kjøpe en brukt bil. Tenkte opp til 10.000 Euro. Noen som har erfaring med bruktbilkjøp i Tyskland? Planen er altså ikke å importer til Norge, men bruke den i Norge maksimalt noen måneder i året. Er dette mulig?

Tenker forøvrig hovedsaklig på Audi, men er åpen for andre forslag. Er Bensin eller Diesel best nå? Hvor gammel bør den maksimalt være, og hvor langt bør den maksimalt ha kjørt?

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er strenge regler for bruk av utenlandsregistrerte biler i Norge selv om du bor fast i utlandet.

Så vidt jeg husker så må du søke (!) om å få bruke din egen utenlandsregisterte bil i Norge når du er hjemme på besøk.

Nå som det er sagt, generelt sett får du mye (og da mener jeg mye) mer for pengene når det gjelder bruktbiler i Tyskland en i Norge.

Tyske regjeringen skal forresten kutte avgiftene på nybiler i tyskland for å stimulere økonomien, kanskje en ide å vente til det blir en realitet og kjøpe en helt ny bil?

Har du hatt den i minst 3 år mens du bor i utlandet er den gratis med på laget når/hvis du flytter hjem :)

Lenke til kommentar

Ville anbefale deg å kjøpe bensin, alltid mere morro en å ha en minitraktor under panseret =)

I norge har ihvertfall prisen på audi A8 sunket drastisk, vet ikke om det gjelder tyskland også.

Vurdert en a6 stasjonsvogn fra 2006, eller kanskje en ny a5?

Hvis du har litt sansen for bil så kunne du jo sett om du fikk tak i en S6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...