Gå til innhold

BK: De som står på brygga

GLN

Anbefalte innlegg

Fant ut det var lenge siden sist BK bilde fra meg her, så legger ut et nytt. Det er fra akamturen avdeling stavanger. Er utsnittet bra, og hvordan overlever bildet behandlingen i ps? Har lagt på litt noise for å få det til å se eldre ut.

exif har jeg ikke pga orginalbildet litt på den stasjonære. Kan stikke å se vis det trengs.

post-95323-1225546394_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et fint stemningsbilde, men du er ikke helt i mål.

Utsnittet er ikke helt perfekt; jeg synes det blir litt mye himmel; men det er allikevel mulig det hadde bedre å kutte i bunn. Det e på bryggen det vitkige skjer, slik at hvis du kutter himmelen så blir fiskerene stående veldig høyt oppe i bildet. Prøv selv og se hva som virker best. Tror at hav/fjell skillet bør ligge rundt 2/5 eller 3/5; ikke helt tredjedelsregelen altså.

Jeg er usikker på om bilder er litt for mørkt i det mørke partiene; det må jeg komme tilbake til da skjermen jeg sitter på er ikke 100%. edit: Ser greit ut på den andre skjermen.

Støyen du har lagt på virker vel mot sin hensikt, da den ikke ser så veldig troverdig ut. Har du en eget film grain filter, så pleier den å være mer troverdig; men da med finere kort.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...