JohndoeMAKT Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ikke så gale det da. Ikke så relevant heller. Blir interessant å se sluttprisen her i norge, for boksen ( og sine formatsøsken som Eee Box ) er ganske spennende. De kan gjøre alt de fleste vil bruke et *NIX OS til, og mangler bare RAM og CPU-kraft før de er brukbare selv som hovedmaskin for meg. Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 "og om den er kraftig nok til å spille av videofiler i HD-oppløsninger, kan PC-en også være en god investering som en HTPC." antar att denne ikke vil kunne kjøre HD- serlig bra grunnet Intel GMA950. så en effektgjerrig AMD Athlon x2 parret med AMD 780g eller 790gx vil nok være ett bedre valg til en htpc. dog vist denne pcen kommer til å koste 1800 kr så er jo dette en PC Norske skoer burde vurdere å kjøpe inn. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Endelig tenkte jeg.. noe smått og flott med dobbelkjerne Atom.. helt til jeg så Intel integrert grafikk... forbasket da? Kan man ikke lage noe som ligner på helhetlig gode produkter? Hva mener dere med HD video? Er dere klar over at dere villeder forbrukerne ved å si slikt? Den behøver på ingen måte klare hverken 720p x264 eller 1080p VC-1. Klarer den 1080p x264 eller 720p x264? Endret 1. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Who knows, Theo. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Sjekk PM Alltho, jeg syns det er godt at noen hvertfall starter å bruke denne prosessoren - håper på å se mer til den Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Helt enig i det wheelman. Samt det at den har DVI oppveier lang vei for manglende HDMI siden veien er kort til overgang. Ellers virker dette litt som en bestillingsjobb fra Intel. Endret 1. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 hvorfor i allverden MÅ de bruke det søppelchipsettet? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 hvorfor i allverden MÅ de bruke det søppelchipsettet? Fordi Intel vil selge dyrere plattformer. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan hjelpe intel å selge ting som er dorlig.. 945 chipsettet hørte hjemme i billigpc'r for 5 år siden.. og har abselutt ikke livetsrett 5 år etter. Lenke til kommentar
Kjellrs Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Endelig tenkte jeg.. noe smått og flott med dobbelkjerne Atom.. helt til jeg så Intel integrert grafikk... forbasket da? Kan man ikke lage noe som ligner på helhetlig gode produkter? Det som irriterer meg er at de har to hardware-løsninger for HD - poulsbo som er chipsettet for MIDs og G45-chippen, men ingen er på normale netbooks/nettops. I tillegg får de ikke lov til å ha PCI express støtte på Atom-produkter så du kan ikke bruke et eget skjermkort som f.eks. en passivt kjølt HD4350 heller. Hadde man hatt HW-støtte så hadde man ikke trengt noe særlig til prosessor, men av en eller annen grunn skal vi bare ikke få det. Det er utrolig synd at man ikke kan parre en Atom med et AMD brikkesett, forståelig selvfølgelig men ganske frustrerende. Forhåpentligvis kommer det produkter snart som virkelig rydder opp i dette og gir deg en ideell HTPC Forresten, har noen lest Anandtech sine artikler om HTPC-kort? Jeg får helt noia - jeg skal da faen ikke drive "casual gaming" med de, jeg vil ha en enkel, billig og stille filmboks så kan jeg fyre opp jetmotoren når jeg skal spille spill. Et halvdårlig skjermkort som suger strøm er helt poengløst og ilkevel gnager han på det poenget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Mulig det er ett dårlig chipset, men hvilke alternativer har Intel da til denne type platform? (Forsåvidt ikke bare Intel). For hvert nytt chipset så går jo effektforbruket bare oppover og oppover. I motsatt retning av CPU (og tildels visse GPU'er idle). @Theo: Glem noe annet en IGP på noe som skal være effektgjerrig og vifteløst. Det er pt håpløst dårlig teknologi for dedikerte skjermkort mtp effektforbruk (AMD/ATI er på vei dog). Ihvertfall mtp bærbare. Fatter ikke de som skal ha "slepbar gametop" (Har en slik en og, og den er likfefullt en sinke i forhold til enhver stasjonær til halve prisen). Og ja, klarte ikke å la være å kjøpe en Netbook her om dagen (Acer A150L). Det er helt korrekt at CPU-kraften til Atom er som å gå 5 år tilbake i tid. Den blir prylt i alle bencher.. inkludert Celeron D. Og chipset'et er en vits i forhold til CPU når det gjelder effekt/varme. Viften(e) er jo der mest for å kjøle ned chipset (og delvis HD for de modellene som har det) Greit leketøy/gadget dog. Endret 2. november 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Endelig tenkte jeg.. noe smått og flott med dobbelkjerne Atom.. helt til jeg så Intel integrert grafikk... forbasket da? Kan man ikke lage noe som ligner på helhetlig gode produkter? Hva mener dere med HD video? Er dere klar over at dere villeder forbrukerne ved å si slikt? Den behøver på ingen måte klare hverken 720p x264 eller 1080p VC-1. Klarer den 1080p x264 eller 720p x264? Intel har nok de beste driverene for Linux, og en del vil se det som en fordel. Vet ikke helt om det er noe spesifikt du sikter til når du mener at Intel grafikk er dårlig? Forøvrig kjører min asus eee 901 720p x264, så det er muuulig at denne kan klare 1080p x264. Jeg synes denne er litt mer interessant, ihvertfall for det markedet denne platformen passer absolutt best inn, tynnklienter. http://linuxdevices.com/news/NS2227679691.html Endret 2. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Endelig tenkte jeg.. noe smått og flott med dobbelkjerne Atom.. helt til jeg så Intel integrert grafikk... forbasket da? Kan man ikke lage noe som ligner på helhetlig gode produkter? Hva mener dere med HD video? Er dere klar over at dere villeder forbrukerne ved å si slikt? Den behøver på ingen måte klare hverken 720p x264 eller 1080p VC-1. Klarer den 1080p x264 eller 720p x264? Intel har nok de beste driverene for Linux, og en del vil se det som en fordel. Vet ikke helt om det er noe spesifikt du sikter til når du mener at Intel grafikk er dårlig? Forøvrig kjører min asus eee 901 720p x264, så det er muuulig at denne kan klare 1080p x264. Jeg synes denne er litt mer interessant, ihvertfall for det markedet denne platformen passer absolutt best inn, tynnklienter. http://linuxdevices.com/news/NS2227679691.html Intel sin IGP er ræva på generell 3d-ytelse, er funkssjonfattig og dårlig på hardware-dekoding. Det er genrelt dårlig på omtrent alt en IGP gjør. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Synd den er så begrenset: Intel 945GC Express-brikkesettetIntegrert Intel Graphics Media Accelerator 950 (GMA950) med to skjermutganger En minneport med støtte for opptil 2 GB DDR2-minne skal leveres med Windows Vista. 1. brikkesettet suger på ytelse og støtte for diverse 2. GMA950 suger på ytelse 3. Ingen PCIe-x16 porter gjør rask grafikk mulig 4. Opptil 2GB er for lite, særlig med .. 5. Vista. Selges ikke uten OS eller med andre OS Irriterende at det skal være så mange elendige løsninger på markedet når det enkelt kunne vært mye bedre løsninger basert på eksisterende komponenter. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) TL1000S: Jeg har hatt integrert grafikk fra ATI i alle år på mine bærbare og de yter bedre enn Intel sine løsninger og er heller ikke ekstreme på varme. Derfor burde det gå ann å sette sammen bedre løsinger enn dette. Chipsettet som nevnes er også en vits ift. bruken. Et selskap som Intel burde hatt midler til å utvikle noe som kunne passet til oppgaven istedet for å vekke en gammel dinosaur som gjør skam på plattformen. Endret 2. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412453 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 og intel gjør det mulig med to atomkjerner.. </bull> jeg ønsker meg: 4gb+ ram støttet 4830 grafikk integrert chipset med lavt energiforbruk (hvis man ser bort fra 4830w GPU som sikkert trekker litt mer energi enn de billigste løsningene. Ferdigbygde skreddersydde systemer uten OS til rett pris Å kom igjen da Intel(og medskyldige), det er ikke så vanskelig! Lenke til kommentar
Poldot Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Dette virker som en fin kandidat til en vifteløs gateway/firewall. Bortsett fra kun ett nic og realtek Håper på en vifteløs atom-dualcore mini-itx-løsning med gjerne 2-3 broadcom eller intel-nic integrert. Men dette er kanskje far fetched. Er det noen som har forslag til noe tilsvarende så kom gjerne med det. Det skal være billig og vifteløst og gjerne ha en PCIe-slot om det ikke er gode nok løsninger integrert for nettverk. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er det noen som har forslag til noe tilsvarende så kom gjerne med det. Ja. Komplett selger ferdige løsninger fra 500 kr. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvorfor alt dette maset om vifteløs? Chipsettet har en vifte som bråker en god del. Denne pcen er IKKE rolig. Jeg har montert en liten motstand på vifteledningen så støyen blir overkommelig og cpuen ligger på 55-60 grader under vanlig serverbruk. Jeg har ingen skjerm tilkoblet og kan ikke uttale meg om HD egenskaper. Pcen brukes som printserver og som mediaserver, men er på tross av 1 GB nettverkslinje, den som gir tregest respons i nettverket. Pcen ser stilig ut, gjør den jobben jeg vil ha gjort, men den kan ikke brukes til mediasenter eller vanlig kontorpc etter min standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå