dapre Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) De grafiske feilene kommer og går. Noen ganger er de tilnærmet fraværende, andre ganger med en gang jeg slår på maskinen. Under oppstart kan det komme røde prikkende linjer over det svarte Wxp oppstarts bildet. Når jeg kommer til desktop kan det feks skje at linjer blir hengende igjen i bildet hvis jeg klikker på START knappen eller høyreklikker på selve desktopet. Når jeg starter spill (feks King's Quest) blir intrologoer og annet intro-materiale nærmest delt opp og linjer av bildet krysser over i hverandre. I selve spillet blir bildet igjen delt opp og det kan oppstå alle mulige sære grafiske feil. Linjer krysses, spikes kommer ut av hodet på karakterene. Karakterenes texturer blir blandet rundt og krysset. Noen ganger hjelper det å restarte spillet eller bare alt-tab. Andre ganger er det bare å gi opp, og slå av maskinen for godt. ----- System : Hovedkort : Asus p4pe Grafikkort : Sapphire Radeon X1600 PRO 512 MB AGP (ikke overklokket) Ram : 1 GB CPU : P4 2.5 @ 2.7 (normal fart gjør ingen forskjell) Strømforsyning : 460 W Ati/Amd driver versjon : 08.10 (nyeste pr d.d) DirectX 9.0c innstallert Wxp pack 3 innstallert Alle drivere re-innstallert på formatert disk. ----- Problemene oppstår selv om jeg starter opp maskinen i et iskaldt soverom, med tilsvarende iskald GPU Problemene oppstår selv om jeg plugger ut alt av maskinvare, utenom harddisk og grafikkort. Burde med andre ord være mere en nok tilgjengelig watt. Har innstallert spillet på nytt flere ganger, uten at det har hjulpet. Siste patch innstallert. Har nyeste ATI drivere. ---- Noen forslag til hva feilen kan være, og hvordan evnt utbedre den ? Takk Endret 1. november 2008 av dapre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå