Gå til innhold

Mac vs pc laptops. mac mhz vs pc mhz!!

Anbefalte innlegg

har vært på jakt etter en powerbook en liten periode nå. Har en ultraportabel bærbar og trives ok med den.

Men jeg tror mitt behov passer bra for en mac. Driver en del med photoshop, adobe premiere i tillegg til vanlig surfing etc.

Alle er enige om at Powerbook serien er veldig fine og pene bærbare. Men hva er egentlig forskjellen mellom pc og mac når det gjelder kraft.

Jeg har sett på den bærbare som har 867 mhz. Hvor kraftig er disse 867 mhz i forhold til "vanlige pc mhz"? Tilsvarer dette kun 867 "pc mhz", eller er det mer?

Klar over at det er viktig å ha mye ram uansett om det er mac eller pc. Men er det samme rambrikker til mac og pc laptops??

Noe annet en burde være klar over når det gjelder overgang fra pc til mac når det gjelder hardware/ytelse?

takk for evnt svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ytelsen er noe bedre en akurat de 867 mhz tilsier.

På grunn av hvordan prosessoren fungerer, store cachen osv.

om du søker litt i forumet så finner du ett par poster som omhandler ytelsen på mac vs pc og linker til tester.

google kan også være til hjelp.

Har ikke testa mac på en stund og aldri brukt bærbar, men har ikke sett så mange som klager så mye i hvert fall. Er test av powebook på barbara.no så du kan jo lese den og.

En powrbook med 15.2" skjermen vil nok passe godt til ditt bruk. Alternativet er kanskje de nye centrino maskinene som får bedre batterikapasitet og derfor kan lages mindre en dagens klosser.

lykke til med valget. Du blir sikkert ikke skuffet av en powerbook uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...