datano Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hei der! Håper noen kan hjelpe meg med denne utfordringen: Utstyr jeg bruker: - Hovedkort: Asus A8N-SLI SE, nForce4 SLI,Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, DDR, PCI-Ex16 - Prosessor: AMD Athlon 64 4000+ 2.4 Ghz OEM Socket 939 1MB cache "San Diego" - Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 16MB 7200RPM Har lyst til å installere en ny harddisk i maskinen. Gjør det ikke for at jeg skal få en raskere maskin, men fordi jeg vil bruke den ene som backup av arbeidsprosjektene mine på maskinen. Hvordan går du frem for å få dette til? Er det bare å plassere en ny harddisk i maskinen fysisk og installere windows XP på denne? Hva er begrensningene i forhold til f.eks hovedkort. Vil den nye harddisken komme om som en "lokal disk" som jeg kan bare fra filer over rett fra C-stasjonene? Noen som vet noen nyttige linker der det vises fremgangsmåter? På forhånd; tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Du skal ikke instalere XP på harddisk nr. 2. Det eneste du skal gjøre er å plassere den i maskinen din og koble til sata kabel og strømkabel. Også må du sannsynligvis formatere den. Da dukker den opp i Min datamaskin. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Koble den til fysisk, så starter du maskina og går i kontroll panelet og åpner "administrative verktøy" tror jeg det heter, så på datamaskinbehandling. Til venstre der står Diskbehandling, der skal den dukke opp uformatert eller noe slikt. Så kan du formatere den og så skal den være klar til bruk. Nå er det en stund siden jeg gjorde det, men det kan vel ikke ha forandret seg så mye Endret 1. november 2008 av untouch4ble Lenke til kommentar
datano Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Hei igjen! Har nå satt harddisken inn i maskinen. Jeg får den listet opp under "disk behandling" i "administrative verktøy" menyen (neders i bildet). Fikk et valg som var noe slikt som "klargjør disken". Jeg gjorde det. Den er fremdeles ikke å finne under "min datamaskin". Har og prøvd "skann disker på nytt" og startet maskinen på nytt uten hell. Den står listet under opp uner diskbehandlig som "utildelt" og "klar". Er problemet at jeg ikke har opprettet en partisjon på denne nye harddisken? Høyrerklikker jeg på denne disken får jeg bare opp "Egenskaper" og "Hjelp". Også "ny partisjon". Har forresten prøvd "Hjelp" alternativene, men uten at det bedret seg. Noen som kan opplyse meg videre? På forhånd; nok en gang takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Du trenger bare å opprette ny partisjon. Så kan den formateres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå