Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort blinker rødt

Anbefalte innlegg

Har pludret sammen ny maskin som ikke vil sammarbeide. Grafikkortet blinker rødt på toppen når den booter, så kjører både cpu fan og gfx fan. Så går det ca 1-2sek så stopper begge viftene helt og deretter starter maskinen opp og alt surrer og går men intet skjermbilde.

Samme bootsekvensen skjer når jeg prøver å boote maskinen uten ekstra strøm til grafikkortet.

Jeg tenker det enten er grafikkortet eller strømforsyningen. Dog jeg finner ikke ut av hvorfor selve skjermkortet blinker rødt når jeg booter.

Strømforsyningen jeg har prøvd med nå er en helt ny chieftech 650W. Jeg har en strømforsyning til på ~500W men må ha tak i en 28(?) pins overgang ellers passer den ikke i HK.

Deler:

Aplus APLUS Case CS-188AF, ATX, Black, 250mm Blue Fan, (Without PSU) (12233)

BENQ G2110WA/ 5MS/ D-SUB/ 2500:1/ 21, 6"/ WIDE (9H.Y17LN.I8E)

INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte (BX80562Q6600)

MSI Mainboard S-775 X48 ATX 2xPCI-E Audio GbLAN 1394 SATA-II Raid DDR2/DDR3 Retail (X48C Platinum)

OCZ TECH DDR2 PC2-6400 Vista Upgrade XTC Dual Channel 4GB Kit(2x2048MB) 5-6-6 (OCZ2VU8004GK)

ASUS VGA-Card Radeon HD4850 512MB PCI-E DVI HDMI HDTV TV-Out Retail (EAH4850/HTDI/512M)

SEAGATE DIAMONDMAX 320GB SATA 8MB 7200RPM (STM3320820AS)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare 20. HK har 24. kjøpte en overgang men rett og slett null respons med den andre strømforsyningen.

grafikkortet blinker 2 ganger rødt ved boot. stopper. så 1 gang. så boot.

maskinen vil kun boote med chieftech psu'en. ikke antec'en. forskjellen er 50w og 20 pins kontakt på antecen men 24 på chieftechen.

er du sikker på at jeg kan bruke en 20 pin på en 24 pin ?

Lenke til kommentar

Byttet ram og skjermkort når. Fortsatt samme problem. Null bilde. Booter, stopper litt, booter. Skal visstnok være normalt at den stopper litt.

forstår enda ikke hvorfor jeg ikke får noe bilde. totalt byttet -> psu, skjermkort, minne.

Hm :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...