Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye vil skatt koste?

Anbefalte innlegg

Hei, pappa tenkte å kjøpe en bil rundt 100 000,-kr

Men han tenkte litt på om han skal til Sverige eller til Tyskland, å hente bil der i fra, vi har ingen peiling om hvor mye skatt vil koste?

Så hvor mye vil skatt koste, for å frakte en bil til Norge, fra Tyskland, eller Sverige? Bilen skal koste rundt 100 000,-kr!

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du betaler ikke skatt! du betaler en avgift (engangsavgift) + mva (moms)

Det du kan gjøre er å hente bil i sverige til 100.000.

Stopp innom tollkontoret og betal mva på denne (mva er 25%)

Du betaler da 25000 der og da.

Skaff deg prøveskilter fra biltilsynet/vegvesenet (disse koster 250kr dagen sist jeg sjekket).

Om du så vil ha bilen inn i norge etter det så skriv inn infoen fra bilen i kalkulatoren fra 2mmy91.

Det å gjøre det på denne måten er den enkleste da du kan ta med bilen hjem å bruke den så og si med engang mens du søker tollvesenet.

prøveskilter er dyrt å bruke i lengden, så det å få betalt engangsavgiften så fort som mulig lønner seg nok.

Lenke til kommentar
Kan du ikke få din tyske eller svenske onkel til å ha bilen i sitt navn på utenlandske skilter? Så kjører du og faren din lovlig rundt i lånt glis til halv pris her i Norge?

Dette tror jeg man skal være veldig forsiktig med. Blir man stoppet av politiet så ender man fort opp med et avgiftskrav i 100.000-kronersklassen selv for en 'billig' bil.

Jeg regner med at trådstarter har funnet ut at dette ikke er så lurt som han trodde i den tidligere tråden. Ellers ville han vel ha foreslått det selv :p

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...