Håbrann Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Hei Holder på å sette sammen en ny pc. Den skal fungere som en all-round maskin, alt fra gaming til musikkserver, med høy ytelse, god kjøling og lavt støynivå. Derfor har jeg anskaffet meg en AeroCool PowerWatch viftestyrer med fire kanaler og fire sensorer. Ideen er å sette denne opp som automatisk viftestyrer, slik at den styrer luftgjennomstrømningen automatisk, avhengig av lasten på maskinen. Spør derfor etter tips til mest fornuftig plassering av sensorene til viftestyreren. Det er en stund siden sist jeg satte sammen en pc. Kan også trenge tips om fornuftige grenser for temperaturer for å ''trigge'' viftene. På forhånd takk! Oppsettet: ASUS P5N-T DELUXE hovedkort INTEL Core 2 Quad Q9450 2.66Ghz 12MB FSB 1333 Lian Li Miditower PCA10A (http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=48630) ZALMAN CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler ASUS VGA-Card nVidia GTX260 896MB Endret 1. november 2008 av Håbrann Lenke til kommentar
Håbrann Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 OK, jeg har kommet et stykke på vei på egenhånd. De forskjellige kanalene og sensorene er merket slik: CASE HDD VGA CPU Så da skal den generalle plasseringen være grei. Er likevel takknemlig for tips og råd fra folk som har erfaringer med liknende oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå