Gå til innhold

Ustabil Sagem dekoder

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Sagem dekoder til riks tv igår. Skal bruke den på tv nr 2. Ikke fått sett så mye enda. Bildene virker bra de, men når jeg så vidt kommer borti boksen så hakker/fryser bildet. Bare trommer lett på boksen med finger tuppene eller så vidt borti antenne ledning så skjer det. Noen andre som har det sånn? Er det riktig at det er så ømfintlig? Min grundig Pvr 8860 er ikke sånn, men den hakker endel på opptak den da, men det er en annen sak.

werner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje noe galt med antenneledning? Prøvd å bytte?

Jada prøvd å bytte den. Samme i kjellerstue også. Nå har jeg til og med vært hos faren min og prøvd samme der. helt fint og stabilt bilde altså men så snart en tar litt på den kræsjer bilde. ( skal jo ikke drive å fingre på den da men syntes det virker så rart)

Lenke til kommentar
Eg ville teke han med tilbake på forretninga så raskt som mogeleg, forklart problemet og bedt om å få ein ny boks.

Grundig boksen er mye bedre så det er ingen god grunn til å velge en Sagem boks. Grundig boksen fungerer også bedre med svakere signaler.

Har hatt Grundig boks siden bakkenettet åpnet og den har fungert fint. Det har vært noen problemer med at boksen ikke valgte beste sender men hvis man først reinstallerer kanaler uten antennen tilkoblet så kan man etterpå søke inn frekvensene fra nærmeste sender.

Lenke til kommentar
Eg ville teke han med tilbake på forretninga så raskt som mogeleg, forklart problemet og bedt om å få ein ny boks.

Grundig boksen er mye bedre så det er ingen god grunn til å velge en Sagem boks. Grundig boksen fungerer også bedre med svakere signaler.

Har hatt Grundig boks siden bakkenettet åpnet og den har fungert fint. Det har vært noen problemer med at boksen ikke valgte beste sender men hvis man først reinstallerer kanaler uten antennen tilkoblet så kan man etterpå søke inn frekvensene fra nærmeste sender.

Ja Grundig boksene går for å være mindre følsomme for signaler har også jeg hørt, men jeg har bra signaler så jeg valgte å prøve Sagem som boks 2. Min Grundig 8860 er ubrukelig med HDMI kabel p.g.a. den skalerer opp til 1080i veldig dårlig. Må bruke scart med 576i signaler på den. Topp bilder da men dumt når det kommer Hd signaler på noen programmer etterhvert. Da må en drive å bytte mellom scart og Hdmi for å få best mulig bilde.

Med HDMIer Sagem boksen mye bedre, pluss at i den kan man velge i menyen hva slags oppløsning en vil sende gjennom HDMI kabel.

Må nok ta en tur til Elkjøp og prøve å få en annen Sagem boks.

Lenke til kommentar

Høres ut som Riks- tv lider under av at boksene deres har manglende kvalitet. Har lest flere steder de rman klager over at kanaler ikke blir stilt inn riktig (gammelt problem som nå vel er løst), hakking og dårlig bildeskalering.

Hvorfor ikke bare gi ut en boks som virker 100% sier nå jeg. Det skal ikke være slik at bilde fryser bare man tar på boksen.

Glad at jeg slipper å være kunde i det selskapet der :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg også må bare si at den Sagem-boksen er helt ubrukelig.

Med Grundig 8720 fikk jeg lett inn alle kanaler og alt har fungert upåklagelig hele tiden. Kjøpte en Sagem som boks nr. 2. Den skal leveres tilbake i morgen den dag. Jeg får kun inn NRK, alle andre kanaler står det at det er for lavt signalnivå til å ta inn.

Jeg gidder ikke stresse/feilsøke/kjøpe ny antenne, så den søpleboksen må vekk!

Skjønner ikke at noe sånt møkk kan selges i det hele tatt. Ikke akkurat plug and play.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...