xinqzer Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hey, jeg har et skjermkort så jeg kjører to skjermer på, det er XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP, 600Mhz. Men jeg lurte på om hvis jeg hadde 2 skjermkort, og kjørte en skjerm på det ene, og en skjerm på det andre, om jeg ville få bedre preformance når jeg spiller spill som Crysis på den ene skjermen? Også om alt dette er mulig i det hele tatt? (Hovedkortet: Asus P5KR, P35, Socket-775, DDR2, ATX, Raid (ICH9R) GbLAN, PCI-Ex16) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 sånn virklig ytelsehopp vil du nok ikke få. men det er nok "målbart" i en benchmark. får å se hvor god ytelse du ville få om du kjøpte et eget skjermkort til den ene skjermen kan du deaktivere den skjermen du ikke spiller på å se. om du bestemmer deg for å kjøpe et skjermkort til er det en fordel at kortet er i samme serie. f.eks et 8200/8400 vil fungere greit. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) for det første måtte du ha skifta ut enten hovudkort eller kjøpt to nye skjermkort. Hovudkortet ditt støtter ikkje SLi. Som kjeLL// sa vil du merke særs liten forskjell i alt bortsett frå i benchmarker. Eg vil derfor sei det er ikkje verdt det Endret 1. november 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
xinqzer Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 hmm.. Ja, ok, prøvde å game litt uten den ene skjermen, jeg merket ikke mer enn 5 fps mer ca. Max graphics på crysis fra 20 til 25-30. Så tusen takk for svar Konklusjonen blir vell at jeg ikke kjøper et extra skjermkort. Takk igjen Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 trur nok det er eit bra val. Viss absolutt måtte hatt eit par fps til hadde kanskje vore lite greit å kjøpt eit nytt og betre skjermkort, f.eks 4870 eller 280 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) for det første måtte du ha skifta ut enten hovudkort eller kjøpt to nye skjermkort. Hovudkortet ditt støtter ikkje SLi. Som kjeLL// sa vil du merke særs liten forskjell i alt bortsett frå i benchmarker. Eg vil derfor sei det er ikkje verdt det det går an å kjøre to skjermkort i en pc uten å bruke SLi måtte bare Endret 1. november 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
xinqzer Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Hva er SLi? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Det er når 2-3-4 nvidia GPU'er (grafikkprosessorer) samarbeider om 3D ytelsen, slik at du får høyere FPS, bedre flyt/ytelse generelt osv. Kortene må ha lik kjerne for å kjøres i SLI. "vanlig" SLI = 2 GPU'er (støttes av de fleste nyere nvidia kort) Tri-SLi = 3 GPU'er (støttes av high-end nvidia kort) Quad-Sli = 4 GPU'er (støttes kun av 2 kort: 9800gx2 og det gamle 7950gx2) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå