MrPurple Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Hei! Lurer på om noen av dere kanskje kan si meg hva problemet ligger i når jeg ikke får lagt inn drivere til 9800 GT kortet mitt. Kjøpte ny innmat for å oppgradere maskina mi, og kjøpte hovedkort (Abit IP43), minne (Crucial 2GB), CPU (E8400 Intel) og skjermkort: Gainward 9800 GT. Fikk satt inn alt av utstyr uten problemer, men når jeg kom inn i windows (Win XP Pro m/sp2) og skal legge inn drivere så ser alt greit ut helt til slutten av prossessen. Da blir bildet svart som om den skifter oppløsning og alt jeg ser er en blinkende understrek oppe i venstre hjørnet. Den stanser da alt og ingenting skjer. Etter en reboot så kommer windows loading skjermen opp, men den fryser og ingenting skjer. Kommer inn i safemode og får avinnstallert driveren, og da kan jeg starte normalt igjen. Får da melding med en gang i windows om at det mangler div nvidia filer fra Rundll.exe eller noe sånt. Prøvde å resette CMOS på hk'et men det ga ikke resultat. Prøvde å legge inn driveren manuelt i safemode, men da fikk jeg en feilmelding om at det manglet en fil, og hele wizarden avsluttet. Har prøvd både driveren som fulgte med kortet og den nyeste fra Nvidia, så jeg kan ikke forstå at det er driveren som er problemet her. Har koblet på en 24" BenQ skjerm via DVI - VGA adapter fra skjermkortet, 10 meter VGA kabel, og så VGA kabelen fra skjermen etter der igjen. Kan det være at dette trøbler til skifting av oppløsning? Har snust litt rundt på nettet etter en løsning, og har sett at noen nevnte at den blinkende understreken kommer under skifte av oppløsning. Har maskina stående i et kott 10m unna pga at jeg ikke vil ha viftestøyen der hvor jeg sitter. Help! __________________________________________________________________________________________ Viser seg at det var den kabel koblingen som var feilen. Flytta maskina til skjermen og koblet opp direkte med en DVI kabel, og voila! Ferdig installert. __________________________________________________________________________________________ Bah, Etter at jeg fikk installert dro jeg uten en tur, men nå når jeg har kommet tilbake oppdager jeg at selv om jeg fikk lagt inn driveren var dette en annen enn de to forrige jeg hadde prøvd. Denne ble installert ok, men starter jeg et spill, eller en film så fryser pc'n og rebooter etterhvert. Still no go. Endret 1. november 2008 av MrPurple Lenke til kommentar
stavros Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Legg inn SP3 og forsøk med disse driverne http://www.omegadrivers.net/nvidia_winxp.php Lenke til kommentar
wwws78 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Ved bytte av hovedkort må windows innstaleres på nytt. Har du ikke gjort det er det garantert der feilen ligger. Omega driverne anbefales =) Endret 2. november 2008 av wwws78 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå