Papirkurven Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hey Når jeg skal formatere min gammle 80gb harddisk som ikke har blitt formatert på ett år eller 3, så kommer det en error melding opp: "Denne stasjonen kan ikke formateres. Avslutt alle diskverktøy eller andre programmer som bruker denne stasjonen, og pass på at ingen vinduer viser innhold på denne stasjon. Prøv så å formatere disken på nytt." Finnes det noen måter å finne ut om hvilke programm som blir brukt fra denne harddisken? Har avsluttet mange forskjellige tinger fra Oppgavebehandling > process. Men vil fortsatt ikke formateres Jeg har aldri installert noe som helst programm på denne harddisken, for den har allti vært full av andre ting, for det er min gammle OS harddisk. Kan det ligge noe på Windows mappen som blir brukt? Har foresten Win XP pro. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Sjekk Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Hvis du ser på dette eksemplet så står det "System" på Disk 0. Hvordan ser dette ut hos deg? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Det står (C:) (System) på den disken jeg vil formatere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Akkurat. Da er det ikke rart du ikke får formatert, 'System' er den som booter. Hvis du kobler fra denne disken, eller formaterer den, så kan ikke PCen starte. Problemet oppsto fordi du installerte Windows på ny disk mens den gamle disken var tilkoblet. Det enkleste er vel at du bare sletter alle filer, så kan du bruke disken som vanlig. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Kan jeg ikke bytte system harddisk da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det går an, men er noe komplisert. Har ingen eksakt prosedyre. Dessuten antar jeg at den nye disken er Utvidet partisjon? Da blir det ekstra vanskelig, det er bare Primær partisjon som kan boote. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå