Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Domene --> Workgroup kan ikke logge på.

Anbefalte innlegg

jeg har en jobb pc som er medlem av ett domene.

Jeg har også ett hjemmenettverk som er medlem av en workgroup.

Jeg ville prøve å få jobb pc'n på hjemmenettverket og endret under <datamaskinnavn> fra domene til workgroup.

Etter restart av pc'n kan jeg ikke da logge på windows med mitt vanlige brukernavn og passord.

Hvordan kan jeg løse dette problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Opprette en lokal konto på maskinen....

Ditt vanlige brukernavn og passord er på domenet, men du kan sikkert opprette en bruker med samme brukernavn og passord som du hadde på domenet...

Problemet du når vil få, er når du kommer tilbake på jobben med maskinen, hvis du skal tilbake da med den...

PS. er det noe datafolkene virkelig hater, så er det brukere som har vandalisert maskinene...

Lenke til kommentar

Ditt vanlige brukernavn og passord er på domenet, men du kan sikkert opprette en bruker med samme brukernavn og passord som du hadde på domenet...

Problemet du når vil få, er når du kommer tilbake på jobben med maskinen, hvis du skal tilbake da med den...

PS. er det noe datafolkene virkelig hater, så er det brukere som har vandalisert maskinene...

Problemet er at jeg ikke kan logge meg på windows for å opprette en bruker.......

Lenke til kommentar

Siden dette er en bedrifts maskin så er det mest sanynlig ingen andre lokale kontoer en administrator som en veldig skjelden som bedrifts bruker har tilgang til. Du logger på domenet ikke som en lokal bruker hvis du skjønner. Snakk med administratoren som satte opp maskinen for og melde den in i domene igjen. Da får du logget på. Det skal ikke være noe problem for eks og overføre filer mellom en pc som er i domene og en maskin som ikke er det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Problemet er at jeg ikke kan logge meg på windows for å opprette en bruker.......

Vel du meldte maskinen ut av domenet. Da må du ha brukt en lokal konto med administrative rettigheter... Bruk den kontoen for å logge deg på maskinen....

Lenke til kommentar

Vel du meldte maskinen ut av domenet. Da må du ha brukt en lokal konto med administrative rettigheter... Bruk den kontoen for å logge deg på maskinen....

Man må ikke nødvendigvis bruke lokal kontoen for å melde ut, men det virker og litt rart at du har hatt tilgang til å gjøre det fra din domene konto.

Om du ikke har tilgang til din lokale maskin konto bør du ta kontakt med ansvarlige på din arbeidsplass for å få tilgang, om du får det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...