Gå til innhold

Kjøpe nytt hovedkort. Hvilket passer til de delene jeg har?

Anbefalte innlegg

Hm... lurer på hvor lei hovedkort-gutta blir av å se tråder som denne. Nevertheless har jeg sett gjennom maskinen min og skrevet ned de serienumrene jeg kan se uten å ta ut noe.

Har/hadde hovedkort:

A8N - SLI PREMIUM - UAY

5AZ6025380

Har følgende deler:

Harddisk:

Samsung HD501LJ

og

Seagate Barracuda 7200.8

Model: ST3300831AS

Prosessor:

AMD ATHLON ettellerannet. Må skru den ut for å se mer.

RAM:

P/N: D32PB16J

Skjermkort(?):

(01)04718331340068(21)SN0544031147

50 92 37,00060

?:

M1SB0350516005288Q

Så... finnes det noe sted jeg kan skrive inn disse og automatisk få opp en liste over de hovedkort som passer til dette? Eller må jeg bruke f.eks denne tråden som en substitutt for det? Eller skal jeg bare gå og finne en eller annen nyere versjon av mitt gamle hovedkort, også vil det på magisk(evt. elektronisk) vis passe perfekt?

Endret av SondreOverby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell dette er ett Socket 939 system, og sockel 939 har fallt helt bort.

Så, da har du to valg om du vil ha nytt HK og deler.

Kjøpe alt nytt og kjøpe Intel eller AMD (Intel er mer ytelse for penga men men)

Ellers nr 2, du kan kjøpe ett nytt skjermkort og beholde resten, men det må da byttes ut snarere.

Så der har du det, ingenting passer av det du har, hovedkortet kjører Socket 939 og DDR1 RAM, eneste du kan resirkulere men med mindre ytelse er skjermkortet ditt, som jeg ikke vet hva er men antar at det er ett gammelt GeForce kort.

Lenke til kommentar
Vell han har allerede nForce 4... Og etter som jeg forstår posten så vil han oppgradere...

Og da er ikke ett nytt Socket 939 system veien å gå.

Så... finnes det noe sted jeg kan skrive inn disse og automatisk få opp en liste over de hovedkort som passer til dette? Eller må jeg bruke f.eks denne tråden som en substitutt for det? Eller skal jeg bare gå og finne en eller annen nyere versjon av mitt gamle hovedkort, også vil det på magisk(evt. elektronisk) vis passe perfekt?
Lenke til kommentar
Vell han har allerede nForce 4... Og etter som jeg forstår posten så vil han oppgradere...

Og da er ikke ett nytt Socket 939 system veien å gå.

Mja, var ikke helt det jeg mente. Tenkte mer på at det kanskje er en dårlig idé å kjøpe samme HK som var nytt for 3 år siden - det er kanskje ikke så veldig hensiktsmessig lenger hvis jeg blir nødt til å kjøpe noen andre deler nye etter hvert. Jeg er ingen ekspert, så hvis å kjøpe et helt likt kort er helt greit, så vet ikke jeg om noen ulemper med det.

Men, takk for tips. Jeg får se om jeg finner ut noe smart da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...