Arve28 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Lurer på hvordan videodelen på Canon 5D er i forhold til et HDV videokamera 1080i? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Lurer på hvordan videodelen på Canon 5D er i forhold til et HDV videokamera 1080i? Canon EOS 5D har ikke video. Du tenker nok på etterfølgeren, 5D mark II, som har mulighet for opptak i 1080p, altså bedre kvalitet enn 1080i. Du bør imidlertid ikke bare se på det, men også en del andre ting, som lagring, ergonomi, funksjoner, og så videre. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Du har også anledning til og bytte optikk til det kjedsome på 5D mark II. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Selvfølgelig mente jeg 5D mkII. Har Canon 30D og vurderer å oppgradere til 50D. Løper samtidig rundt med Sony HDV kamera. Derfor tenkte jeg. kan 5D mkII erstatte både 50D + mitt videokamera. Eller når ikke 5D mkII opp til videokvalitet. Tenker på stabilisering, lys, microphone. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Kvaliteten behøver du nok ikke og bekymre deg over,er vel heller hvor lenge du sammenhengende kan ta opp film.Når det gjelder kvalitet på lyd vet jeg ikke,mener å ha lest at du ikke har mulighet til og bruke ekstern mikrophone. I tråden om mk 2én er det endel innlegg angående opptak. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1009409 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Joda, du har mulighet til å bruke ekstern mic (via minijack) på 5D MkII, men ikke hodetelefoner (desverre). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå