Gjest Guest_Gutt_* Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hei, de siste 2 årene har jeg slitt veldig med tørr og flasete hud i ansiktet. Bruker sånn Decubal krem daglig (og noen dager opptil flere ganger) men jeg blir liksom aldri kvitt hudproblemene. Bare jeg klør meg litt i ansiktet eller tar en rask dusj begynner huden øyeblikkelig å "flase" seg opp Noen som har noen gode råd anngående hud-hele? Kunne og trengt noen tipes med tanke på hudkrem, vet ikke hvor godt denne Decubal kremen virker + den etterlatter seg et sånt "fett" lag i huden i mange timer etter brukt Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Ikke smør på alt for mye av den kremen, skal bare litt til. Ellers så er tipset å vaske ansiktet skikkelig hver morgen og kveld, dvs skrubbe det skikkelig med klut. Da river du ikke opp døde hudceller hver gang du klør deg der som har ligget i overflaten en stund, men de blir vasket vekk. Så har du på litt fuktighetskrem etter det når du har dusja. Og kanskje prøv å ikke vaske deg med såpe hver dag i ansiktet, bruk lunket vann og spesialsåpe en gang i blandt. Og ikke dusj varmt og veldig leeenge, det gir tørr hud. Endret 1. november 2008 av chrml Lenke til kommentar
HelioX Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg mener og har alltid ment at hudkremer er en fundamentalt gal måte å "førstelinje"-håndtere hudproblemer på. Det blir som å fjerne symptomet fordi det underliggende problemet som skaper problemet ikke blir fikset. Huden er et levende organ som er avhengig av riktig ernæring for å fungere som den skal. Hudproblemer kan også være symptomatisk på andre problemer i kroppen som f.eks at du ikke blir kvitt giftstoffer, har for lite av rett fett i kosten eller har hormonell ubalanse p.g.a f.eks alder eller feil kosthold. Overdreven vasking av huden med sterk og parfymert såpe er den letteste måten å ødelegge den på da dette fjerner det naturlige fettlaget huden bruker til å beskytte seg. Pass på å drikke 2-2,5 liter vann hver dag og ta Omega-3 fettsyrer. Hvis du i tillegg trener moderat noen ganger i uken og tar multivitaminer så kan det kanskje være det som skal til for å bli bedre. Ellers kan du jo vurdere å spise flere rå grønnsaker + frukt og kutte ned på brus, sjokolade og godterier. Andre tips nå i disse tider er å ta ekstra naturlig Vitamin E og D. Vitamin D produserer kroppen selv om sommeren når det er sol, men på vinteren blir det heller dårlig med det, og et tilsudd er nødvendig. Vitamin E i multivitamin-løsninger er ofte dårlig og ukomplett, så naturlig bredspektret E-vitamin fra oljer gjør underverker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå