CSSSK Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Har nettopp handla inn en p4 2,4GHz med 533 bus, tenkte jeg skulle prøve å handle inn et noenlunde passende hk til denne... Har alltid hatt amd før, så jeg skjønner egentlig lite av all jungelen med p4 hk. Driver veldig mye med å lage divx'er av dvd'er, så jeg tenkte meg å overklokke litt, kanskje til rundt 3ghz hvis jeg er litt heldig. Det er også viktig for meg at systemet er stabilt. Mener å huske at jeg leste en gang at noen hk hadde muligheten til å sperre pci og agp bus uavhengig av fsb? Dette høres jo fint ut, så slipper man at harddisk og sånt streiker. Og prisen, bør helst ikke være over 1000-lappen hvis mulig, jeg er i militæret og har LITE penger. Trenger ikke annet enn innebygd lydkort. Skjermkort, nettverk, raid og sånt er helt unødvendig og vil uansett bare bli disablet. Så, hva anbefaler panelet? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hvis 1000 kr. er inngangsbiletten, og du ønsker å klokke maksimalt med en P4, så er det Abit BH7 du bør gå for. Dette er et PE brikkesett kort, og det har da muligheten til å låse PCI/AGP selv om du klokker prosessoren Kortet koster for tiden 905,- på komplett.no Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Ja, det er nok et bra valg. Dessuten er det jo det kortet ok.no brukte til verdensrekorden sin :lol: Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Epox 4PEA+ Koster 1149 hos Multicom, men det er absolutt verdt det...kongekort! (Koster mye mer hos andre webshopper av en eller annen grunn...) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Alle PE kort er meget bra, spesielt til klokking. Feks Msi PE-Max-L til 879.- hos Psdata.no skulle du trenge god ram har de tilbud på GEIL 256 PC2700 333mhz til 275.- Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 jeg tenkte meg å overklokke litt, kanskje til rundt 3ghz hvis jeg er litt heldig. Da skal du ikke glemme god RAM, MINST TwinMOS PC3200. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hvis 1000 kr. er inngangsbiletten, og du ønsker å klokke maksimalt med en P4, så er det Abit BH7 du bør gå for.Dette er et PE brikkesett kort, og det har da muligheten til å låse PCI/AGP selv om du klokker prosessoren Kortet koster for tiden 905,- på komplett.no Det beste valget man kan gjøre i dag! En ting til, hva minne angår, kjøp en eller to TwinMOS PC3200 512 MB CL2.5 m/Winbond. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Du burde gå for et ABIT BH7 Abit hk er bra å overklokke med Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Okey, takker for alle svar! Det blir vel et Abit kort, tenker jeg. Har gode erfaringer med abit fra før, og det kortet så jo ut til å ha gode muligheter til å leke litt med fsb RAM skal oppgraderes etterhvert, har bare en twinmos 2700 cl2,5 brikke. Kommer til å kaste ut den og erstatte den med en bedre 512mb brikke, men det må tas etterhvert, kjipt å være blakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå