vikingkylling Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Dama bor i USA, og har bare mobiltelefon. Vi har veldig lyst til å ringe hverandre, men det blir fort dyrt selv om det bare koster 10 cent i minuttet. Er det noen billig måte jeg kan ringe henne på? Tenkte Skype eller noe lignende, men det er bare fasttelefon... Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg skjønner ikke helt hvorfor Skype ikke er en mulighet. Hvis dere begge har tilgang til PC med internett jevnlig (daglig), så er det jo gratis å ringe med Skype. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Du kommer ikke utenom at det koster penger å mota samtaler på mobiler i USA - d.v.s. - hun kan jo skaffe seg ett fastprisabb. Hvor bor hun? F.eks. metro PCS har fastpris abb. ned i 40 dollar mnd.... Mateo Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Internett til internett er nok ikke en mulighet, dessverre. Vi har tenkt på abonnement, men gifter oss til våren og prøver å spare så mye som mulig... Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Om jeg har regnet riktig kan dere prate i 24 timer for kun 1000 kr, og det syns jeg virker meget billig. Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Dama bor i USA, og har bare mobiltelefon. Vi har veldig lyst til å ringe hverandre, men det blir fort dyrt selv om det bare koster 10 cent i minuttet. Er det noen billig måte jeg kan ringe henne på? Tenkte Skype eller noe lignende, men det er bare fasttelefon... Det gunstigst er vel da at hun får seg en smart mobil eller pocket pc som kan kjøre skype over data nettet og dernest får seg en mobil plan med ubegrenset eller høy data mengde. Men en slik løsning kan du kontakte henne og prate uten noen videre kostnader. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Dama bor i USA, og har bare mobiltelefon. Vi har veldig lyst til å ringe hverandre, men det blir fort dyrt selv om det bare koster 10 cent i minuttet. Er det noen billig måte jeg kan ringe henne på? Tenkte Skype eller noe lignende, men det er bare fasttelefon... Har du fasttelefon, vil den totale kostnaden for å ringe henne være lavere enn om hun hadde bodd i Norge og du skulle ringt hennes norske mobiltelefon fra fasttelefon. Generelt er det billig å ringe til amerikanske nummer fra Norge. Nettopp fordi også mottakeren må betale for samtalen. Så se på totalprisen. Lenke til kommentar
elhiep Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 For deg, skaffe deg en Telio abonement. Siste gang jeg sjekket, så koster det ingenting for deg å ringe til USA (inkl mobil nummer) fordi Telio klarer ikke å se forskjell mellom faste nummer eller mobil nummer. Amerikanere bruker samme retningsnummer både for fast og mobil telefon. F.eks. hvis du får i San Francisco, har du fast og mobil, begge med retningsnummer 415, i motsetning til 2xxx for Oslo fast og 9xxx eller 4xxx for mobil. Dama må selvfølgelig sjekke hvilken abo er billigst for henne, siden det koster VANLIGVIS å ta imot samtaler som påpekt tidligere, men det er mange fast pris, samt mange abo der det koster ingenting å motta utennom arbeidstiden. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Siste gang jeg sjekket, så koster det ingenting for deg å ringe til USA (inkl mobil nummer) Det stemmer. Dette er fordi mottaker betaler for samtalen. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Takk for tips, men hvis hun må betale i stedet er vi jo like langt... Og som nevnt tidligere prøver vi å spare så mye som mulig, så å investere i en ny telefon er kanskje ikke det smarteste vi kan gjøre. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Skjønner ikke helt dette jeg? - Du vil ikke bruke litt for å spare mye???? Løsningen for det billigste er som sagt enkel; Telio i Norge (159,-/mnd) + hustlf. i USA (10 dollar i mnd) og dere ringer til hverandre UBEGRENSET!!!! Skal hun ha mobil må man ut med 40 dollar i mnd. for ett fastpris, ev. fri helg og kveld... Billigere får du det ikke om dere IKKE kan brukke IP til IP... End of storry.... (om ikke noen andre finner på noe genialt) Mateo Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) En løsning er å bruke Vyke om du har internett/WLAN hjemme hos deg selv i Norge. Da kan du bruke en mobil med WLAN slik jeg selv gjør. (Nokia E51) og så ringe med Vyke til USA mobil for 13 øre pr. minutt. http://www.vyke.com Endret 2. november 2008 av ebbe77 Lenke til kommentar
sforum Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Hvis hun har tilgang til internett: skaff norsk ip tlf abbonement og flytt utsyret. Om ikke: få henne til å skaffe ett abbonement med inkluderte minutter. Det er billig å ringe TIL USA. Det koster ca 50 øre med standard telenor fasttlg abbonement. Endel mobil operatører er også billige til USA. Det er fordi mottaker betaler her i USA. Endel mobil operatører tar derimot en høy pris, selv om de ikke har høye konstander selv. Hun må altså finne ut hva som er billigst. Selv har jeg AT&T med inkluderte minutter. Disse minuttene teller på både utgående til alle amerikanske nr, også long distance (ut av samme retningsnummer) og inkommende samtaler (fra utland og USA). Tekstmelding er ikke særlig gunstig til/fra Norge. Man kan skaffe en teksting plan, da betaler man ingenting for å motta (båpde fra usa og utland), men man må betale ekstra for å sende til norge. skal dere tekste må hun altså skaffe både "over seas texting" og standard "texting" for å få det billig. Jeg vil anbefale henne å skaffe inkluderte minutter og inkluderte sms. Alt annet er utrolig dyrt her borte. Hun bør sjekke ut hvem som er billigst på mottak fra "over sea numbers". Operatører jeg kommer på nå er AT&T, T-Mobile, sprint, Verizon. T-mobile og AT&T benytter simkort hvis hun vil bruke den norske mobilen sin. Endret 3. november 2008 av shaaland Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Takk for tips, alle sammen. Edit: Og jo, selvsagt høres det bra ut å bruke litt for å spare mye. Men telefon er bare en bonus for oss. Vi har kontakt via internett daglig, og det holder for nå. Det er bare snakk om noen få måneder uansett. Endret 3. november 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå