Gå til innhold

Hvordan ringe en mobil i USA billigst mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dama bor i USA, og har bare mobiltelefon. Vi har veldig lyst til å ringe hverandre, men det blir fort dyrt selv om det bare koster 10 cent i minuttet. Er det noen billig måte jeg kan ringe henne på? Tenkte Skype eller noe lignende, men det er bare fasttelefon... :(

Det gunstigst er vel da at hun får seg en smart mobil eller pocket pc som kan kjøre skype over data nettet og dernest får seg en mobil plan med ubegrenset eller høy data mengde.

Men en slik løsning kan du kontakte henne og prate uten noen videre kostnader.

Lenke til kommentar
Dama bor i USA, og har bare mobiltelefon. Vi har veldig lyst til å ringe hverandre, men det blir fort dyrt selv om det bare koster 10 cent i minuttet. Er det noen billig måte jeg kan ringe henne på? Tenkte Skype eller noe lignende, men det er bare fasttelefon... :(

Har du fasttelefon, vil den totale kostnaden for å ringe henne være lavere enn om hun hadde bodd i Norge og du skulle ringt hennes norske mobiltelefon fra fasttelefon.

Generelt er det billig å ringe til amerikanske nummer fra Norge. Nettopp fordi også mottakeren må betale for samtalen. Så se på totalprisen.

Lenke til kommentar

For deg, skaffe deg en Telio abonement. Siste gang jeg sjekket, så koster det ingenting for deg å ringe til USA (inkl mobil nummer) fordi Telio klarer ikke å se forskjell mellom faste nummer eller mobil nummer. Amerikanere bruker samme retningsnummer både for fast og mobil telefon. F.eks. hvis du får i San Francisco, har du fast og mobil, begge med retningsnummer 415, i motsetning til 2xxx for Oslo fast og 9xxx eller 4xxx for mobil.

Dama må selvfølgelig sjekke hvilken abo er billigst for henne, siden det koster VANLIGVIS å ta imot samtaler som påpekt tidligere, men det er mange fast pris, samt mange abo der det koster ingenting å motta utennom arbeidstiden.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt dette jeg?

- Du vil ikke bruke litt for å spare mye????

Løsningen for det billigste er som sagt enkel;

Telio i Norge (159,-/mnd) + hustlf. i USA (10 dollar i mnd) og dere ringer til hverandre UBEGRENSET!!!! Skal hun ha mobil må man ut med 40 dollar i mnd. for ett fastpris, ev. fri helg og kveld... Billigere får du det ikke om dere IKKE kan brukke IP til IP...

End of storry.... (om ikke noen andre finner på noe genialt)

Mateo

Lenke til kommentar

Hvis hun har tilgang til internett: skaff norsk ip tlf abbonement og flytt utsyret.

Om ikke: få henne til å skaffe ett abbonement med inkluderte minutter. Det er billig å ringe TIL USA. Det koster ca 50 øre med standard telenor fasttlg abbonement. Endel mobil operatører er også billige til USA. Det er fordi mottaker betaler her i USA. Endel mobil operatører tar derimot en høy pris, selv om de ikke har høye konstander selv.

Hun må altså finne ut hva som er billigst. Selv har jeg AT&T med inkluderte minutter. Disse minuttene teller på både utgående til alle amerikanske nr, også long distance (ut av samme retningsnummer) og inkommende samtaler (fra utland og USA). Tekstmelding er ikke særlig gunstig til/fra Norge. Man kan skaffe en teksting plan, da betaler man ingenting for å motta (båpde fra usa og utland), men man må betale ekstra for å sende til norge. skal dere tekste må hun altså skaffe både "over seas texting" og standard "texting" for å få det billig.

Jeg vil anbefale henne å skaffe inkluderte minutter og inkluderte sms. Alt annet er utrolig dyrt her borte. Hun bør sjekke ut hvem som er billigst på mottak fra "over sea numbers". Operatører jeg kommer på nå er AT&T, T-Mobile, sprint, Verizon. T-mobile og AT&T benytter simkort hvis hun vil bruke den norske mobilen sin.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...