NorkaBorka Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei tenkte jeg kanskje skulle kjøpe meg en Macbook, men er usikker på hvilken. Jeg har lyst på Macbook 2.4 Ghz, men jeg vet ikke hva som gir mest for pengene og HVOR. Det neste er hvorfo. Trenger noen overtaleser selv om eg vet det meste på hva en Mac kan som en PC ikke kan hjelp...? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Ingen av dem, kjøp en ordentlig god windows. prisguide.no for deler Komplett.no for ferdig pc'er. Endret 31. oktober 2008 av WildWolF Lenke til kommentar
reds Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg anbefaler Mac pga. operativsystemets enkelhet og intuitive brukergrensesnitt. Anbefaler å kjøpe fra Apple.no i allefall, med mindre du skal ha en som er brukt. Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Ingen av dem, kjøp en ordentlig god windows. prisguide.no for deler Komplett.no for ferdig pc'er. Har Windows nå, men min neste PC som windows blir uaktuelt. MAC! (drit i signaturen) Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det er noe så enkelt å smertfritt med mac som bare ikke går ann å mislike. Alt går som regel flytende og selv om jeg noen ganger føler meg mer låst med mac enn jeg gjør med windows så liker jeg selve operativsystemet mye bedre en windows. Det som bremser er jo prisen, det er dyrt. Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Jeg anbefaler Mac pga. operativsystemets enkelhet og intuitive brukergrensesnitt. Anbefaler å kjøpe fra Apple.no i allefall, med mindre du skal ha en som er brukt. Er ikke apple mye dyrer? Og hvilken Mac. Mitt bruk blir vel enkel skolebruk, litt surfing på nettet + noen bilder og litt musikk Lenke til kommentar
reds Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Vil i så fall anbefale MacBook utstyrt til den prisen du ønsker. Dette er nylig oppdaterte og solide maskiner. Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Ja, jeg likte Macbook'en, men jeg ønsker som sagt å ha litt bilder og musikk så jeg vet ikke om 250 Gb er nok.... Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvor mye musikk og bilder er det snakk om? Du kan også få macbook med 320gb hdd. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ville gått for en Macbook Pro( forrige generasjon). Koster det samme som en 2,4 Ghz Macbook, og da har du FW400, FW800, expresscard, vanlig Dual link DVI, osv... Personlig har jeg alt av bilder og musikk på eksterne HDD, noe som er enklere på en slik maskin takket være fler( og raskere) porter. Grunnen je bruker Mac er enkelt og greit OSX. Ja, design av maskinene er bedre, de er bedre bygd, og har noen finesser som multitouch trackpad, Magsafe, osv..., men OSX er det som de fleste macere er villige til å betale de ekstra pengene for. Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Hvor mye musikk og bilder er det snakk om? Du kan også få macbook med 320gb hdd. Har ca 20 giga med bilder og musikk... vil ha ekstra mye pga indeksen i harddisken...at den jobber fort ++...noen andre programmer som gjerne tar litt plass... Men hvordan er egentlig Mac kompatibelt med Windows? For eksempel: Jeg har en .avi fil jeg ønsker å spille av på en Mac. Klarer Quicktime å gjøre det? Eller om jeg har et windows program jeg skal innstallere på Mac? Enkelte spill/programmer er jo lagd slik at de BARE virker på Windows Lenke til kommentar
reds Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Ingen programmer du bruker i dag kan brukes på Mac med mindre CDen er en hybrid som inneholder både versjon for Win og OS X. Så klart finnes tilsvarende programmer til OS X for det meste du har i Windows! Avi-filer spises til frokost av VLC for Mac. Endret 1. november 2008 av Marius E Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 ok...takker Marius Men hvordan er det med fildelings programmer? Kunne tenkte meg å laste ned noe fra TPB. ER det noen .torrent programmer for Mac? Og hva heter den siden...den som bare inneholder piratprogramvare for Mac? Lenke til kommentar
reds Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det aller beste (etter MIN mening) er det überenkle programmet Transmission. Laster rett og slett ned så lett som det bare blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå