s0lberg Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Hei. Måtte jo teste å overklokke litt, virker som det gikk greit. Spec på pcen. Amd 4400+ Asus M2N SLI deluxe Nvidia geforce 8600gt Har noen spørmål, alt av volt å div var egentlig veldig random hva jeg valgte. Men kjørte OCCT, å det virket som systemet var stabilt nå. Skal teste å kjøre prime95, å se hva temp havner på, kommer tilbake med en edit. Endret 31. oktober 2008 av s0lberg Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Når du driver med forandring av Vcore bør du være obs på hva du stiller på. Vcoren din er ganske høy, sikker på at du ikke kan senke den endel? Hvordan er tempen? Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 I følge everest ultimate er temp på 59 grader. Kanskje jeg må klokke litt ned. Er det noe matematisk man skal gjøre for å finne volten å div? Eller er det bare å prøve seg frem osv? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Du må nok bare prøve deg fram med små skritt av gangen. Så lavt som mulig er ideelt. 59 grader idle kan bli veldig høyt under maks load så pass på. kan være lurt å teste tempen med flere programmer tilfelle et av de ikke skulle være helt ærlige. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Hva må egentlig gjøres for å få et stabilt system? Justere ned volt eller speeden? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Når du har satt Fsb på et punkt må du justere Vcore slik at den blir stabil i fohold til det. Hvis Vcore blir for høy før du finner stabilitet må du gå andre veien, sette ned FSB slik at det blir stabilt. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Hva er høy vcore? Eller hva vill du kalle høy vcore? Har du noe grense du anbefaler jeg holder meg under? Sånn ser det ut slikt. Kjørte tortur test på OCCT, å etter rundt 30 min sa den at sytemet ikke var helt stabilt. Så skal teste å stille litt mer. Men noen som har noe tips på hva jeg kan starte å stille på? Hva som er for høyt, osv. Under stresstest på prime95, var cpu på rundt 55 grader. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Du bør starte med å still FSB og ha Vcore så lavt som mulig. Jeg ville holdt meg under 1.4V for en 24/7 klock. Gjør du det skal du hvertfall være safe. 55 grader under maks load er bra så der har du litt å gå på. Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg har samme prosessor som deg! Jeg klokka den stabilt til 2,98 ghz uten å stille på vcore! Har du sjekket hvor høyt du får den uten å stille på mer volt? Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Hei Bjowii. Nei, har nok ikke testet det. Fikk den kun opp til 2.9 ghz, men fikk den ikke stabilt på det. Hørte det kunne vært snakk om at rammen var flaskehalsen, tenkte å prøve å klokke den 100 mhz opp, og se hvordan det går. Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Du kan jo prøve deg fram på minnetider! Da blir hastigheten på ramen lavere etter hvilken minnetid du har Jeg leste meg litt frem rundt akkurat det, og etter litt prøving fikk jeg prosessoren på 3,0 Ghz med vcore ett hakk opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå