anaconda Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) I september oppdaget jeg en ukjent transaksjon på kontoutskriften i nettbanken. Dette sto det: <kortnummer> 02.09 NOK 600,00 POSTEN NORGE AS Jeg har ikke bestilt varer eller tjenester fra Posten Norge for 600 kr. Kontaktet Posten Norge flere ganger både pr brev og e-post. Fikk til slutt svar at de ikke kunne hjelpe meg, og jeg måtte kontakte banken. Var innom lokalbanken på tirsdag. Hun jeg snakket med mente det kunne være et kontantuttak eller noe toll hvis jeg hadde bestilt noe fra utlandet. Jeg fikk en del pakker fra utlandet i september, men de ble sendt med UPS eller DHL og har betalt toll/moms til de. Jeg har ikke tatt ut penger på et postkontor. Fikk en utskrift med flere detaljer rundt transaksjonen fra banken. Den sendte jeg til posten. Svar: "I følge transaksjonsdetaljene du har sendt oss står det at pengene er sendt til kontonummer 0. Det kan tyde på at du har foretatt et kontantuttak i forbindelse med et kjøp el.l? Kan du ha vært på et postkontor og tatt ut kontanter og/eller kjøpt noe? I slike tilfeller blir det ikke regsitrert av Posten hva pengene er benyttet til. Hvis du har benyttet Visa-delen av kortet ditt anbefaler vi at du kontaketer Visa for å få mere informasjon. F.eks hvem som har signert/benyttet kortet og hvor pengene er tatt ut/kortet er benyttet." Som sagt har jeg ikke tatt ut penger hos Posten Norge. Så jeg skjønner ikke hva dette kan være. I utskriften jeg fikk fra banken står det: Brukersted: POSTEN NORGE AS By / Sted: OSLO Betyr det at kortet er brukt i Oslo? For jeg har ikke vært i Oslo. Kan jeg ha blitt svindlet? Hadde tenkt å kontakte Visa, men finner ikke noe mail-adresse. På visa.no under kontakt oss finner jeg bare link til spørsmål og svar. Endret 31. oktober 2008 av anaconda Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ville ha sjekka opp den ja. Men det er banken din du må sjekke det med, ikkje visa. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Ville ha sjekka opp den ja.Men det er banken din du må sjekke det med, ikkje visa. Men jeg har snakket med banken. De kunne ikke gjøre noe mer? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei På Visas hjemmeside står følgende; http://www.visa.no/sporsmalogsvar/main.jsp#10 På kontaksiden deres, http://www.visa.no/kontakt/main.jsp, står det at du må kontakte banken også Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ville ha sjekka opp den ja.Men det er banken din du må sjekke det med, ikkje visa. Men jeg har snakket med banken. De kunne ikke gjøre noe mer? Du kjører en reklamasjon mot banken din, og event. chargeback mot visa hvis det er brukt visa. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Dette kan du ofte gjøre i nettbanken din, eventuelt ringer du banken og sier at du vil reklamere på en korttransaksjon. Står det kortnummer slik det gjør i dette tilfelle tipper jeg på at det er et varekjøp vha visadelen på kortet og ikke et minibank eller bankaksept-kjøp. Var innom lokalbanken på tirsdag. De stakkars folka som jobber i filial ville jeg ikke stolt på for fem øre, spesielt ikke de litt eldre. Jeg ville heller ringt kundeservice, som regel høyere kompetanse der. Endret 31. oktober 2008 av gorber Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Vel, ikke alltid de som har ansvaret heller er så oppegående på regelverket. Jeg var tidligere kunde i Landsbanken, som senere skiftet navn til Vår bank og forsikring. Kundeservicen i denne abnken var god, og det var aldri noen som helst problemert med de. Problemene startet når Vår ble solgt og overført til sparebank 1, da ble ting ikke like enkle lenger og jeg ble mildt sagt irriter på banken min. Det hele toppet seg da jeg kjøpte en vare på nettet, og fikk den aldri. Jeg kontaktet selve butikken flere ganger med mail osv. Gikk da ned i banken og ba om å få snakke med kortansvarlig. Spurte vedkommende om det var noen sanksjonsmuligheter mot dem, siden jeg ikke hadde fått varene. Fikk da til svar at det var det ikke, og det var min egenfeil siden jeg hadde blitt svindlet. (Prøve selvsagt å få vedkommende til å forstå at det ikke avr svindel, men kun at jeg ikke hadde fått varene mine). Sendte mail til Visa for å advare selskapet mot denne nettsiden, det var tross alt snakk om litt penger jeg hadde kjøpt for. Fikk da en mail tilbake da de faktisk skrev at jeg hadde krav på chargeback så lenge jeg hadde vært i skriftlig kontakt med firmaet, samt måtte vente i x- antall dager. Det skulle bare å være kontakte banken. De var utrolig forståelsesfulle og hjalp meg mye i løpet av denne saken. Så kudos til Teller/ Visa. Kontaktet så banken via nettbanken med referanse til Visa, og fikk fremdeles samme negative respons tilbake. De mente det at var min skyld hvis jeg ble svindlet (selv om det var snakk om at jeg ikke hadde fått varene). Sendte så ny mail til Teller med bankens negative svar, og de kunne ikke skjønne at banken kunne svare slikt. Uansett som de skrev, så var problemet at jeg ikke hadde fått varene. Fikk også beskjed om at jeg skulle bare reise til banken med utskrift av all korrespondanse og kreve chargeback atter en gang. Snakket så med en kundebehandler i banken som fortsatt nektet. Da viste jeg vedkommende mailen fra teller, samt en referanse jeg hadde fått. Da måtte vedkommende plutslig opp til kortansvarlig. Etter ca. 15- 20 min kom vedkommende tilbake med et chargeback skjema. Hun var faktisk litt sur mot meg også, siden jeg hadde rett og de feil. Skiftet bank like etterpå, noe som var litt trist siden jeg synes Vår bank og forsikring var en utrolig bra bank å være kunde i. Men dette er nå 5-6 år siden,og etter det så har jeg ikke hatt noe å gjøre med Sparebank 1 konsernet. Hører med til historien at banken prøvde å få meg til å investere fond som de tapte stort i. Rådgiveren benektet selvfølgelig først dette at Sparebank 1 ikke tapte, men ble litt rar når jeg dro fram DN avisen som jeg tilfeldigvis hadde i sekken med meg. En annen morsom historie var at de ikke kunne gi meg Mastercard med 10. 000 i kreditt (jeg hadde god kredittscore og alt det der), men de gav det ikke ut til studenter som de sa. Skal sies at jeg kun trengte 5. 000 grense, men de hadde minste 10. 000. Hos postbanken fikk jeg uten roblem mastercard med en grense på 5000 (og kunne fått høyere hvis jeg ville). Men har det kun for å handle på nettet for også å komme inn under kredittkjøpsloven, da er jeg ekstra sikret. Langt innlegg, men viser ihvertfall min erfaring med en bank og deres chargeback policy. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Ringte kundeservice, de sa at jeg måtte gjøre det i banken. Så får ta meg en tur på mandag da. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Er kunde hos Sparebank 1 jeg. Lenke til kommentar
person Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Er kunde hos Sparebank 1 jeg. har du unger i alderen 12-18 år? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå