Gå til innhold

Nforce 2... asynkron buss?

Buzz76

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe ny cpu og hovedkort, men vil ikke bytte rammen (PC2100) også.

Kan jeg kjøre cpu på 333 og samtidig kjøre minnet på 266 på nforce2, eller er du nødt til å kjøre synkrone buss hastigheter her??

Tenkte Dual buss saken til nforce2 dermed ville fikse problemet med at minnet går på 266 mens cpu går på 333 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du sikkker?

I så fall er jo saken biff!

Rammen blir kanskje tregere, men med 2 RAM brikker får jeg utnyttet Nforce2 chipsettets DualBus... dvs (teoretisk da) 2x266MHz vs. 1x333.

Om ikke annet så burde båndbredden mot minnet bli vel så bra som mot cpu :)

Lenke til kommentar

Vell du tjener endel på Dualbussen siden du kjører Async som er mindre en CPU. Men jeg har merket at datan henger seg når jeg kjører async.

Men det er bare med noen dividere da. Så vær forbredt på og tulle litt med Bios jumper endel ganger før du får det til og gå optimalt.

Lenke til kommentar

Det går an å prøve forskjellige løsninger (synkron vs asynkron). PC2100 tilsvarer 133 mhz. Det går f.eks. å stille ned prosessorbussen til 133 og kjøre FSB og minne synkront på 133. En annen mulighet er jo å forsøke å klokke minnet. Kan hende den klarer 166 mhz.

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at minne er veldig billig for tida, vi vet ikke hvor lenge det varer. Hadde det vært jeg som kjøpte nForce2-hk og 333fsb cpu nå, ville jeg jammen tatt med ram-brikker for 333mhz også... Synkron dataflyt gir lavere latency. Selg gammelrammen, kjøp ei ny, blir sikkert bare en hundrelapp eller to imellom.

Lenke til kommentar
Vil bare påpeke at minne er veldig billig for tida, vi vet ikke hvor lenge det varer. Hadde det vært jeg som kjøpte nForce2-hk og 333fsb cpu nå, ville jeg jammen tatt med ram-brikker for 333mhz også... Synkron dataflyt gir lavere latency. Selg gammelrammen, kjøp ei ny, blir sikkert bare en hundrelapp eller to imellom.

Helt enig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...