pakselvo Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei, Jeg har internett fra Get og en D-Link DNS-323 2-bay som jeg har satt opp i nettet hjemme. Men ønsker å få tilgang på denne når jeg er ute og reiser. Så jeg lurer på mom noen har satt opp sin NAS disk med tilgang fra utsiden av sitt hjemmenett. Tips og råd mottas med stor takk. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 nå kjenner ikke jeg akkruat din NAS disk men det har seg sånn at veldig mange av disse diskene bruker kun netbios (windows share) for overføring av filer. Det er ikke noe som lønner seg og åpne for eksternt. Hvis det er for eks FTP støtte på nas disken så er det jo mulig og forwarde ftp porten (21) eksternt. Det vil gi deg mulighet og koble opp eksternt. ftp i seg selv er ikke kryptert med mindre man slår på SSL eller TLS. sjekk med manualen i disken og se hva den har for muligheter av sikker/kryptert overføring. Jeg personlig hadde aldri kjørt en sånn disk mot nettet med mindre den hadde en form for krypering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå