MarkusMW Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei! Ganske fersk båtfører som har meldt seg på båtførerkurs ved Norsk Maritim Kveldsskole/Alfa Kompetanse. Kurset er allerede til helgen som kommer, med eksamen onsdag påfølgende uke. Jeg har noen kunnskaper fra før, men føler meg ganske usikker på hvordan det skal gå. Noen som har erfaring med deres kurs? Og båtførerprøven i seg selv? Er det realistisk at jeg klarer eksamen 3 dager etter å ha hatt to dagers kurs? Markus Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg tror ikke akkurat båtførerprøven skulle være det vanskeligste å klare, så lenge man følger med. Har selv meldt meg på båtførerprøven, og kan ikke akkurat si at jeg er veldig bekymret. Så lange man følger med i timen og leser, så kan man jo i teorien ikke stryke. Skulle jeg over all formodning stryke på denne prøven, så selger jeg båten og kjøper meg vannski med staver. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Kan si det sånn at det blir noen spørsmål om vikeplikt, + at vi måtte ihvertfall utføre en lett navigasjonsoppgave i kart som omhandlet posisjoner. Lenke til kommentar
MarkusMW Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Ok, jeg har hørt at man også får en del spørsmål om å kjenne igjen fartøy utifra lanternene osv. Stemmer dette? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ja. Du skulle ihvertfall vite hvilken vinkel du ser fartøyet fra og om den er under eller over 50 meter. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Så lenge du følger med i timene og gjør det du blir bedt om så går eksamen lett som bare det. Jeg klarte meg selv om jeg ikke øvde til eksamen Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 http://home.no.net/svaking/sjo/RULE.EXE For å lære seg lanterner og lydsignaler. Gammelt program ,men jeg satt med dette tilbake i 2003 da jeg fant ut at jeg skulle jobbe på sjøen. Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Den er temmelig enkel bare du kan litt fra før. Lenke til kommentar
MarkusMW Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Hei! Jeg hadde helt glemt denne tråden.. Kurset er gjennomført, og eksamen bestått! Norsk Maritim Kveldsskole/Alfa Kompetanse kan anbefales! Markus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå