hokuspokus111 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei! Hvordan får jeg en boks til å flytte seg dit jeg vil med piltastene i Visual Basic 2008? Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei, jeg ville startet en loop i form_onpaint noe slik som dette: function/sub form_onpaint(ett eller annet) 'Sjekk tastetrykk(vilke knapper som holdes nede) 'kalkuler ny posisjon, avhengig av knappen, f.eks venstre boks.left = boks.left - (f.eks) 15 'flytt boksen din dit(se over) invalidate() 'vil tegne det du har oppdatert, og kjøre funksjonen på nytt end function/sub lykke til Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Får det ikke til å virke, skjønner ikke helt ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Sjekk i MouseDown eventet, den tar imot dersom du trykker på piltastene. Merk at andre kontroller har en tendens til å stjele fokus. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Sjekk i MouseDown eventet, den tar imot dersom du trykker på piltastene. i VB6 er det KeyDown, KeyPress og KeyUp for taster. Skikkelig gammeldags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå