nemizz Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Det har seg slik at når jeg starter pc'n så kommer jeg til "det ide" og så kommer det "errormsg" på lcd poster'en. Jeg har et ASUS Striker II Formula. CPU og ram består ihvertfall "hk sin testing" Dette skjedde helt plutselig når jeg slo på pc'n dagen etter jeg instalerte sim city 4 skal nevnes at det har skjedd noe krøll hver gang jeg har lagret/instalert noe på hdd.. Noe sier meg at SB er ødelagt. i.o.m. at det har noe med ATA å gjøre. Har testet og ta ut skjermkort, alt av kabler, og puttet inn igjen, latt det stå helt uten strøm og batteri et døgn, selvfølgelig prøvd å resette CMOS.. Noen som har noen forslag på hva som er feil/hva jeg kan gjøre? Hk'et har kjørt på relativt trofast i 9-11 måneder nå. Med en q6600 @ 3ghz og PC8500 minne, hvis det skulle ha noe å si. (garanti?) Endret 31. oktober 2008 av nemizz Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Du kan prøve å flashe BIOS til nyeste versjon, hvis du føler at hovedkortet er stabilt nok til å gjennomføre det. Koble ut ATA-disken hvis det er kun den som lager trøbbel. Endret 1. november 2008 av endrebjo Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det har seg slik at når jeg starter pc'n så kommer jeg til "det ide" og så kommer det "errormsg" på lcd post skal nevnes at det har skjedd noe krøll hver gang jeg har lagret/instalert noe på hdd.. Noe sier meg at SB er ødelagt. i.o.m. at det har noe med ATA å gjøre. Høres mer ut som det kan være selve IDE-disken, enn SB Mulig det bare er harddisk-kabelen som har løsnet og har dårlig kontakt. Lenke til kommentar
nemizz Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Har ikke noe annent tilkoblet enn 1 ram brikke og cpu (+ atx kabel og 8pins strøm kabel) Hvordan skal jeg flashe bios uten å komme inn i bios? Eneste måten jeg vet om er å gjøre det via EZ flash.. Lenke til kommentar
nemizz Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 B.M.P.U.'er og legger til et spørsmål: Har jeg fortsatt garanti, har jeg krav på å få fikset det/få et nytt kort til 2,200? Jeg har nesten alltid holdt meg innenfor hovedkortet's spec'ssom er 1333QDR og 1066mhz på minnet. Har klokket litt ut over dette men er ikke mer enn 15min @ 3,6ghz.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå