Gå til innhold

Er SB gåent?

nemizz

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at når jeg starter pc'n så kommer jeg til "det ide" og så kommer det "errormsg"  på lcd poster'en. Jeg har et ASUS Striker II Formula. CPU og ram består ihvertfall "hk sin testing" Dette skjedde helt plutselig når jeg slo på pc'n dagen etter jeg instalerte sim city 4  :p skal nevnes at det har skjedd noe krøll hver gang jeg har lagret/instalert noe på hdd.. Noe sier meg at SB er ødelagt. i.o.m. at det har noe med ATA å gjøre.

Har testet og ta ut skjermkort, alt av kabler, og puttet inn igjen, latt det stå helt uten strøm og batteri et døgn, selvfølgelig prøvd å resette CMOS.. Noen som har noen forslag på hva som er feil/hva jeg kan gjøre?

Hk'et har kjørt på relativt trofast i 9-11 måneder nå. Med en q6600 @ 3ghz og PC8500 minne, hvis det skulle ha noe å si. (garanti?)

Endret av nemizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har seg slik at når jeg starter pc'n så kommer jeg til "det ide" og så kommer det "errormsg"  på lcd post

skal nevnes at det har skjedd noe krøll hver gang jeg har lagret/instalert noe på hdd.. Noe sier meg at SB er ødelagt. i.o.m. at det har noe med ATA å gjøre.

Høres mer ut som det kan være selve IDE-disken, enn SB :hmm:

Mulig det bare er harddisk-kabelen som har løsnet og har dårlig kontakt.

Lenke til kommentar

B.M.P.U.'er og legger til et spørsmål:

Har jeg fortsatt garanti, har jeg krav på å få fikset det/få et nytt kort til 2,200? Jeg har nesten alltid holdt meg innenfor hovedkortet's spec'ssom er 1333QDR og 1066mhz på minnet. Har klokket litt ut over dette men er ikke mer enn 15min @ 3,6ghz..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...